REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Koleje towarowe stają się konkurencyjne

  • wnp.pl
  • Autor: WNP.PL (PS)
  • Data: 25-04-2015, 14:34
Koleje towarowe stają się konkurencyjne
(fot. Fotolia)

Dzięki rosnącym inwestycjom w poprawę infrastruktury i taboru, kolej w Polsce wchodzi w etap, kiedy może zaproponować gestorom ładunków efektywne rozwiązania, pozwalające im na budowanie własnych przewag konkurencyjnych.

REKLAMA

Siłę kolei cargo wzmacniają także nowe formy organizacji kompleksowych usług logistycznych, jakie oferują najwięksi przewoźnicy, a także coraz popularniejsze przewozy ładunków w kontenerach, czy rozwój ITC, pozwalający śledzić ładunki, poprawiać efektywność transportu i obniżać koszty.

Przewoźnicy będą więc także mogli wkrótce lepiej wykorzystać dogodne położenie geograficzne Polski, na skrzyżowaniu szlaków komunikacyjnych i w ich ciągu, mówiono podczas sesji pt. Kolejowy transport cargo w Europie.

W Europie różnie zmienia się rola kolei w transporcie. W ostatnich 10 latach w kilku krajach o największym potencjale infrastruktury i przewozów kolejowych, notuje się wzrost popytu na nie, jak np. w Niemczech, Szwecji, Wielkiej Brytanii, choć np. we Francji - rola kolei zmalała. "U nas ten poziom został zachowany, co nie jest powodem do zadowolenia" - mówiła Jana Pieregud, kierownik Katedry Transportu SGH w Warszawie.

Zdaniem Teodora Kuli, dyrektora zarządzającego ESA Logistics Polska Hitachi Transport Group, największe perspektywy dla wzrostu roli kolei można upatrywać m.in. w postępującym wymogu konteneryzacji towarów, a także rosnącej presji na konkurencyjną ofertę wobec transportu morskiego masowych i szybszych dostaw towarów z Azji Środkowej, w tym z Chin Zachodnich.

- Inwestycje infrastrukturalne zmieniają warunki funkcjonowania łańcuchów logistycznych w Polsce - mówił Jacek Neska, członek zarządu PKP Cargo ds. handlowych PKP Cargo. - Rozbudowa portów zwiększyła np. ofertę przewozów intermodalnych, co z kolei rozszerza naszą ofertę kierowaną do klientów.

Jego zdaniem, ofertę kolei radykalnie poprawi zakończenie w ciągu 4-5 lat inwestycji modernizacji głównych linii dedykowanych przewozom towarowym. Zwiększy się średnia prędkość handlowa pociągów, z ok. 21 km/h obecnie do ok. 30 km/h, inwestycje te udrożnią też komunikację. "Łącznie znakomicie zmniejszy to potrzebę angażowania taboru i ludzi, czyli nasza usługa potanieje i stanie się bardziej konkurencyjna" - dodał Neska.

Takie efekty w przewozach paliw do bazy w Emilianowie osiągnął Lotos Kolej. Czas dostaw skrócił z 32 godzin (co oznaczało angażowanie pracowników trzech zmian), do 12 godzin, a rekordowe przewozy realizuje już w ciągu 9,5 godzin.

- Nasza oferta będzie tak atrakcyjna, jak Pendolino - dodał Henryk Gruca, prezes zarządu Lotos Kolej. - Odkąd mogę pojechać szybko i wygodnie, skorzystałem z kolei osobowych już kilka razy.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 743) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH