REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Komisja sejmowa zajmie się projektem ustanowienia dnia sprzedaży bezpośredniej

  • Autor: PAP
  • Data: 10-09-2015, 20:54

W czwartek Sejm skierował do komisji polityki społecznej i rodziny z zaleceniem zasięgnięcia opinii komisji gospodarki obywatelski projekt ustawy zakładający ustanowienie 17 października Dniem Sprzedaży Bezpośredniej. Pomysł ustanowienia Dnia Sprzedaży Bezpośredniej ma służyć popularyzacji tej formy sprzedaży.

REKLAMA

W czwartek odbyło się pierwsze czytanie obywatelskiego projektu ustawy o ustanowieniu 17 października Dniem Sprzedaży Bezpośredniej.

- Przyjęcie tego projektu może jedynie wywołać pozytywne skutki, czyli podnieść wiedzę i świadomość konsumentów oraz poprawić standard i jakość działalności przedsiębiorców - powiedział przedstawiciel komitetu inicjatywy ustawodawczej projektu Michał Chodkowski.

Dodał, że 2014 r. poprzez sprzedaż bezpośrednią dokonano transakcji o wartości 2 mld 800 mln zł. - W ramach tej wartości wygenerowano 36 mln transakcji; to oznacza, że prawie każdy Polski obywatel dokonał co najmniej jednej transakcji w ciągu roku - podkreślił. Wyjaśnił, że data zaproponowana przez autorów projektu nie jest przypadkowa, bo Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej 17 października organizuje konferencje poświęcone tej formie sprzedaży.

- Doceniamy wszystkie działalności gospodarcze, w tym także środowisko sprzedaży bezpośredniej. Mamy jednak wątpliwości dotyczące tego projektu (...); jest to projekt precedensowy, że jakaś grupa społeczna chce ustanowić swoje święto; wydaje się, że w dzisiejszych czasach nie ma takiej potrzeb - powiedziała Elżbieta Królikowska-Kińska (PO). Dodała, że projektem powinna zająć się komisja.

- Dni ustanawiane decyzją Sejmu powinny mieć charakter szczególny, poświęcone powinny być ludziom czy wydarzeniom o ważnym znaczeniu dla państwa. Ustanowienie dni dla różnych grup zawodowych może być ryzykowne, bo oznaczałoby po prostu inflację sejmowego patronatu. Ale te wątpliwości powinna wyjaśnić komisja - wskazał Jacek Świat (PiS).

Również uczestniczący w debacie przedstawiciele klubu PSL i innych kół opowiedzieli się za skierowaniem projektu do komisji.

Jak wskazują autorzy projektu, ustanowienie Dnia Sprzedaży Bezpośredniej ma służyć "stworzeniu przyjaznych warunków do organizacji wydarzeń społecznych i gospodarczych, podczas których możliwe będzie podnoszenie świadomości społecznej w zakresie prowadzenia sprzedaży bezpośredniej oraz nabywania produktów lub usług w tym kanale dystrybucji".

Ustanowienie tego dnia ma służyć popularyzacji idei sprzedaży bezpośredniej oraz - w ocenie autorów - pozytywnie wpłynąć na rozwój przedsiębiorczości w Polsce. Autorzy projektu przekonują, że jest to inicjatywa istotna społecznie, bowiem w branży sprzedaży bezpośredniej skupionych jest obecnie blisko 900 tys. konsultantów.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 958) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH