Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Komisje Europejska chce skuteczniejszego opodatkowania branży internetowej

  • Autor: PAP
  • Data: 29-09-2017, 20:13
Komisje Europejska chce skuteczniejszego opodatkowania branży internetowej
Jean-Claude Juncker

W przyszłym roku Komisja Europejska przedstawi propozycję nowych zasad opodatkowania branży internetowej, w tym takich firm jak Apple czy Google - zapowiedział po szczycie cyfrowym UE w Tallinie przewodniczący Komisji Europejskiej Jean-Claude Juncker.

"Jesteśmy zdania, że w sektorze cyfrowym podatki muszą być płacone tam, gdzie są należne, czy to online czy offline" - powiedział Juncker na konferencji prasowej kończącej szczyt zorganizowany przez estońską prezydencję w UE.

"Komisja Europejska zaproponuje w przyszłym roku nowe zasady sprawiedliwego i skutecznego opodatkowania, które zagwarantuje pewność prawną i równe zasady dla wszystkich" - dodał. Wyraził przekonanie, że uda się osiągnąć porozumienie w tej sprawie, choć między krajami członkowskimi UE występują różnice zdań w podejściu do opodatkowania sektora cyfrowego.

Inicjatywa KE ma być odpowiedzią na krytykę, że takie giganty internetowe jak Facebook czy Google płacą zbyt mało podatków w UE, przekierowując sztucznie dochody do spółek zarejestrowanych w krajach o niskich podatkach, jak Luksemburg czy Irlandia. Na tej tzw. optymalizacji podatkowej tracą inne kraje członkowskie UE.

Prezydent Francji Emmanuel Macron powiedział na osobnej konferencji prasowej w Tallinie, że jest zadowolony z zapowiedzi szefa KE, ale chce pójść dalej. Ponowił przedstawioną już przez Francję na forum ministrów finansów UE propozycję, by firmy z branży internetowej płaciły osobno w każdym kraju członkowskim podatek obrotowy.

Takie rozwiązanie - mówił Macron - pozwoliłoby na "sprawiedliwe finansowanie dobra wspólnego dzięki opodatkowaniu firm, które są konkurencją dla firm europejskich". Zdaniem francuskiego prezydenta, UE potrzebuje "ambitnej regulacji" sektora cyfrowego.

Pałac Elizejski poinformował, że jego propozycja zyskała poparcie ok. dwudziestu krajów, w tym Niemiec, Włoch i Hiszpanii. Ale stanowczy sprzeciw wyraziły mniejsze unijne kraje, które przyciągają do siebie firmy niskimi podatkami, jak Cypr, Malta i Irlandia.

"Skoro chcemy, by Europa stała się cyfrowa, rozwiązaniem nie jest więcej podatków i reguł. W rzeczy samej jest wręcz przeciwnie" - powiedział w Tallinie premier Irlandii Leo Varadkar.

Część unijnych krajów nie zajęła zdecydowanego stanowiska, opowiadając się raczej za tym, by kwestię opodatkowania branży internetowej rozstrzygnąć na poziomie międzynarodowym, czy to na forum G20, czy OECD. Chodzi o to, by nie doprowadzić do sytuacji, w której Facebook, Google, Apple czy Amazon wybiorą opodatkowanie w jakimś kraju poza UE.

W sprawach podatkowych w UE wymagana jest jednomyślność krajów członkowskich. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 538) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.