REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Komu Euroterminal w Sławkowie jest jeszcze potrzebny?

  • wnp.pl
  • Autor: wnp.pl
  • Data: 21-02-2014, 14:59

Wykorzystanie Euroterminalu Sławków jest bardzo słabe. Obecnie żadnej ze spółek, które są właścicielami obiektu, nie jest on potrzebny - stwierdził Jakub Karnowski, prezes zarządu PKP SA, podczas panelu dyskusyjnego "Motory i hamulce wzrostu gospodarczego. Debata kontrowersji" w ramach Forum Zmieniamy Polski Przemysł.

REKLAMA

Jakub Karnowski nie krył rozczarowania słabym rozwojem Eurterminalu Sławków, którego współwłaścicielami są należące do grupy PKP spółki PKP Cargo i PKP LHS.

- Z perspektywy czasu widać, że nie był to najlepszy pomysł. Może uda się go wykorzystać w ramach korytarzy transgranicznych, ale to pytanie nie do spółek PKP, ale do polityków i decydentów. W przypadku Euroterminalu będziemy więc raczej biorcą tematu (a nie jego inicjatorem - przyp. red.). Pełnimy tylko rolę menedżerów - stwierdził Jakub Karnowski.

Przypomnijmy, że zlokalizowany w Sławkowie w województwie śląskim terminal logistyczny leży na styku najdalej na zachód wysuniętego odcinka linii kolejowej o szerokim rozstawie toru (1520 mm) i linii normalnotorowej (1435mm). Dzięki temu miał się on doskonale wpisywać w rozwój transportu kontenerowego między Dalekim Wschodem i krajami Wspólnoty Niepodległych Państw a Unią Europejską.

W tym celu podjęto się zadania rozbudowy terminalu, wykorzystując przy tym dotacje unijne. Dzięki podpisanej 12 września 2012 r. umowie powstają: nowa płyta do składowania kontenerów, suwnica do ich przeładunku, tory, drogi wewnętrzne, a także instalacja wodociągowa i elektryczna oraz kanalizacja deszczowa. Całkowity koszt przedsięwzięcia to ponad 60,7 mln zł. Dofinansowanie z Programu Infrastruktura i Środowisko wyniosło 21,7 mln zł. Inwestycja zakończy się w grudniu 2014 roku.

Efektem realizacji tych inwestycji ma być zwiększenie w 2015 r. wielkości obsłużonych ładunków do 284 810 TEU. Obecnie niewiele jednak wskazuje na to, że założenie to uda się osiągnąć. Na razie w Euroterminalu przeładowywanych jest około 10 tys. TEU miesięcznie, co w skali roku daje wynik ponad dwukrotnie niższy od docelowego. Dzieje się tak między innymi dlatego, że kuleje transport ze Wschodu, czyli kierunku, który miał stanowić podstawę działalności Euroterminalu.

- Musimy brać pod uwagę warunki polityczne, na które napotykamy. Współpraca z tamtą częścią świata nie jest łatwa. Dzisiaj w ogólnej masie przeładunków kontenerowych kierunek ten stanowi około 20 procent ogólnej masy przeładowywanych kontenerów w terminalu w Sławkowie - tłumaczy w rozmowie z wnp.pl Rafał Klabuhn, prezes zarządu Euroterminalu Sławków.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • ast 23-02-2014, 09:19:
Najlepiej by przyszli Niemcy, wszystko zorganizowali a prezesem zrobili naszego nieudacznika. Wystarczy że nic nie umie a ma pełną teczkę różnych dyplomów i poparcie PO. Sławków jest najlepszym przykładem nieudacznictwa.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (24 925) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH