REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Komunikacja w biznesie: 6 mitów o public relation

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 11-08-2016, 10:17
Komunikacja w biznesie: 6 mitów o public relation
Fot. shutterstock

„Public relations jest tylko dla dużych i bogatych przedsiębiorstw.” „Firma ma sprzedawać, a PR to fanaberia, na którą szkoda pieniędzy.” Chociaż polski biznes powoli przekonuje się do rosnącego znaczenia komunikacji i Public Relations, to jednak wielu przedsiębiorców wciąż ma błędne wyobrażenie na temat współpracy z agencjami od kreowania wizerunku. Które mity na temat PR najbardziej szkodzą firmom i dlaczego?

REKLAMA

Począwszy od mylnego rozumienia terminu Public Relations, przez brak rozróżnienia działań wizerunkowych od marketingowych, a skończywszy na błędnym założeniu, że działania PR można robić z „doskoku” – eksperci z Praktycy.com wskazują 6 mitów o PR, w które najczęściej wierzą firmy. 

Mit 1. – PR nam niepotrzebny

Gdy przedsiębiorca po usłyszeniu pytania: „Czy prowadzą państwo działania z zakresu PR?” bez namysłu odpowiada, że go nie potrzebuje, można domniemywać, że nie do końca rozumie pojęcie Public Relations. PR rozumiany jako dbanie o dobry wizerunek firmy, a w konsekwencji umacnianie jej pozycji na rynku, jest potrzebny każdemu przedsiębiorstwu. Public relations to nie tylko komunikacja z mediami, ale całość relacji z otoczeniem – klientami, pracownikami, zarówno aktualnymi, jak i potencjalnymi, partnerami biznesowymi, liderami opinii, itd. Duża firma może nie narzekać na relacje z klientami, natomiast może zależeć jej na poprawie wizerunku wśród pracowników oraz specjalistów, których dopiero chce zrekrutować. 

Mit 2. – PR jest tylko dla wybranych

Przedsiębiorcy obawiają się, że na działania PR mogą sobie pozwolić wyłącznie największe i bardzo bogate firmy. Nic bardziej mylnego. Według opinii Praktycy.com, wielkie przedsiębiorstwa nie korzystają z usług PR tylko dlatego, że dysponują znacznymi środkami finansowymi, ale przede wszystkim dlatego, że mają świadomość jak ważna jest dbałość o wizerunek przedsiębiorstwa. „Bycie małą firmą” nie stanowi usprawiedliwienia dla zaniechania tego rodzaju działań. O ile jeszcze kilka lat temu, małe i średnie przedsiębiorstwa korzystały z usług PR wyłącznie w sytuacjach kryzysowych lub wcale, to dziś zaczyna się to zmieniać. Jak wynika z raportu przeprowadzonego przez Millward Brown, w ciągu najbliższych lat rola Public Relations w firmach ma wzrosnąć o 27 proc. 

Mit 3. – PR ma sprzedawać. Najlepiej od razu

PR to nie reklama, nastawiona na szybkie skłonienie konsumentów do nabycia określonych towarów lub skorzystania z usług firmy. Działania Public Relations przynoszą realne korzyści w dłuższej perspektywie czasowej (choć oczywiście nie brakuje przykładów, w których PR sprzedaje). Niejednokrotnie firmy nie dostrzegają tej podstawowej różnicy, stąd późniejsze rozczarowania, gdy nie widzą natychmiastowych efektów sprzedażowych, których oczekiwali. 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 110) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH