Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kongres OneCargo: Transport drogowy zmieni się w ciągu najbliższej dekady

  • wnp.pl
  • Autor: www.wnp.pl
  • Data: 06-10-2015, 19:57

Wszyscy uczestnicy drugiej części sesji "Dokąd zmierza transport drogowy? Specjalizacja, konsolidacja, intermodalność", która odbyła się w trakcie Europejskiego Kongresu Logistycznego ONECARGO w Katowicach, zgodzili się, że w ciągu 10 lat transport drogowy w Polsce ulegnie zmianie. Pytanie tylko, czy będzie to zmiana na lepsze.

Uczestnicy panelu nie mieli wątpliwości, że przyszłość transportu drogowego sama w sobie nie jest zagrożona, mimo poważnych problemów, jakie przed nim stoją.

- Transport drogowy będzie potrzebny zawsze, nie widzę tu konfliktu z innymi gałęziami transportu. Unijna Biała Księga Transportu zakłada, że do roku 2050 na trasach powyżej 300 km udział transportu drogowego spadnie o 30 proc. na rzecz kolei. Ale to nadal pozostawia kluczową rolę właśnie transportu drogowego, który dzisiaj odpowiada w Polsce za trzy czwarte wszystkich przewozów - przekonywał Maciej Zwyrtek, sales and operations manager firmie Kuźnia Trans. - Wcale nie chcemy konkurować z koleją za pomocą niskiej ceny, chcemy być drożsi, bo chcemy, żeby nas wybierano dzięki większej elastyczności, łatwości składania zleceń itp. - dodał.

Zastrzegł przy tym, że gdyby nie spadek cen paliw w ciągu ostatniego roku, wielu przewoźników drogowych już by dzisiaj nie było na rynku, bo by zwyczajnie zbankrutowali. - Wszystkie inne koszty naszej branży stale rosną, niewspółmiernie do cen realizowanych usług - tłumaczył.

Spokojny o przyszłość tej gałęzi transportu jest także Łukasz Twardowski, dyrektor departamentu transportu drogowego w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju. - Coraz więcej usług transportowych realizowanych jest na zasadzie door-to-door, stąd nie ma możliwości rezygnacji z transportu drogowego. Być może jakąś przyszłością są drony, ale to na razie alternatywa dla listonoszy, a nie dla pojazdów dostawczych. Być może kiedyś tę rolę przejmą małe helikoptery, o ile zwiększy się dostępność samych maszyn oraz lądowisk i jeśli będzie się to kalkulowało ekonomicznie, ale to na razie bardzo odległa perspektywa - mówił. Według niego kolej, owszem, będzie zyskiwać na znaczeniu i tu nacisk ze strony Komisji Europejskiej będzie wyraźnie widoczny, ale jedynie na długich dystansach, powyżej tysiąca kilometrów, gdzie coraz ważniejsza będzie rola transportu intermodalnego.

- Ja również śpię spokojnie, że za naszego życia nic nie ograniczy transportu drogowego. Tam gdzie kolej nadal miewa problemy z przekraczaniem granic, mam na myśli lokomotywy, my takiego problemu nie mamy. Jesteśmy też całkowicie zintegrowani z innymi gałęziami transportu - powiedział Adam Rams, wiceprezes firmy Delta Trans Logistik. Zwrócił przy tym uwagę, że transport drogowy powszechnie uważany jest za najmniej ekologiczny, a nie możemy zapominać, że w ciągu 26 lat przeszliśmy drogę od braku jakichkolwiek norm ekologicznych do normy Euro 6, co jego zdaniem najlepiej świadczy o możliwościach dostosowania się do zmieniających się warunków.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 484) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH