Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Konsumenci chcą mieć dostęp do większej ilości informacji o kupowanym produkcie na etykiecie

Wysoka jakość łańcucha dostaw w przemyśle F&B ma kluczowe znaczenie na obu jego końcach – zarówno dla przedsiębiorstwa, jak i dla klienta. Konsumenci chcą być pewni, że na ich talerze nie trafi przetworzona żywność, której skład będzie inny niż na opakowaniu.

Konsumenci chcą mieć dostęp do większej ilości informacji o kupowanym produkcie na etykiecie
Fot. Shutterstock

W gospodarce spożywczej pojawił się nowy trend – ludzie pragną mieć dostęp do większej ilości informacji o kupowanym produkcie na etykiecie.

Producenci z sektora F&B słusznie stawiają bezpieczeństwo żywności na pierwszym miejscu.  Raport Allianz Global Corporate & Specialty opublikowany pod koniec 2017 roku jasno pokazuje, że roszczenia ubezpieczeniowe z tytułu wycofania wadliwego produktu z rynku osiągnęły średnią 9,5 miliona dolarów, przy czym branża F&B jest drugą pod względem wpływów na świecie zaraz za przemysłem samochodowym.

– Z uwagi na to, że kwestie bezpieczeństwa żywności to dosyć istotna kwestia, firmy z sektora F&B mają za zadanie znacznie lepiej oznaczać swoje produkty, nie tylko w swoich fabrykach przetwórstwa spożywczego, ale także w całym łańcuchu dostaw na wszystkich etapach procesu produkcji i dystrybucji – mówi Ireneusz Martyniuk, Vice President Industry Schneider Electric.

Przemysł spożywczy a nowe technologie

Aby sprostać tym wyzwaniom, wdrażane są nowe technologie związane z procesami wspierającymi zarządzanie informacją o produkcie (Product Information Management – PIM) oparte na IoT. Wprowadza się numery serii opakowań spożywczych (przypisywanie i śledzenie niepowtarzalnego numeru seryjnego poszczególnym partiom lub elementom w łańcuchu dostaw żywności) oraz zautomatyzowaną kontrolą etykiet.

PIM jest systemem odniesienia, który centralizuje wszystkie dane o produkcie końcowym i udostępnia je interesariuszom wewnętrznym i zewnętrznym, od platform e-commerce po sklepy stacjonarne. Dane obsługiwane przez systemy PIM są stale aktualizowane i zgodne z GS1 (globalny standard kodowania informacji wytwarzanych przez przemysł F&B, takich jak kody produktów, składniki, dodatki, informacje dla konsumentów, skład, alergeny i inne). Zapewnia również, że dane o produktach mogą być standaryzowane, scentralizowane i bezpiecznie dystrybuowane.

Innowacje w branży F&B – numery seryjne i etykiety

Numery seryjne mogą pomóc firmom z branży F&B przewidywać i kontrolować przyszły popyt ze strony konsumentów, a także dokładniej symulować i modelować łańcuch dostaw. Wykorzystują inteligencję konsumencką w czasie rzeczywistym do generowania scenariuszy "co by było, gdyby". Znacznie przyspieszają również zdolność organizacji do reagowania na wadliwy produkt oraz minimalizacji szkód. Na przykład, po naciśnięciu przycisku, producent F&B może natychmiast określić, z którą partią produkcyjną związany był wadliwy produkt i na której palecie się znajdował.

więcej informacji:

technologia RSS ALERT    /    branża spożywcza RSS ALERT    /    konsumenci RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.81.117.68
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.