Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Konsumenci chcą płacić więcej za prawdziwą informację o żywności

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 17-04-2014, 12:05
Konsumenci chcą płacić więcej za prawdziwą informację o żywności

Rodzajów opakowań inteligentnych czy aktywnych jest mnóstwo. Z tymi drugimi spotykamy się na co dzień w naszym kraju. Na opakowania inteligentne musimy poczekać. Wydaje się, że spełniają one swoją rolę, skoro przeprowadzone badania wskazują, iż konsumenci są skłonni dopłacić 6 proc. wartości produktu, by dostać prawdziwą informację nt. jakości kupowanej żywności - powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl Karolina Wojdała, Specjalista ds. Badań Laboratorium Żywnościowego TÜV Rheinland Polska.

Dużym zainteresowaniem przedstawicieli branży spożywczej cieszą się opakowania aktywne i inteligentne. Aktywnych, jak nazwa wskazuje, aktywnie współgrających z zapakowanym produktem, absorbując z niego wilgoć, by np. landrynki nie były posklejane. Natomiast inteligentne są bardziej popularne na rynkach zachodnich. Dzięki nim konsument ma np. możliwość wyboru takiego jabłka, które w największym stopniu odpowiada jego gustom, jeśli chodzi o dojrzałość, gdyż taką informację w formie barwnej etykiety ma na opakowaniu.

- Etykieta stosownie do stężenia wydzielanych związków podczas dojrzewania,reaguje na nie, informując, w jakiej fazie „życia" jest produkt. Czy jest twardy, czy już soczysty i miękki. Inne inteligentne etykiety z kolei informują np. o tym, czy dana paczka mrożonki została rozmrożona na którymś z etapów dystrybucji. Jeśli tak, to wiadome jest, że konsument jej nie kupi. Weźmie taką, która wskazuje na zachowanie warunków zamrażalniczych zgodnie z prezentowaną legendą. A zatem, opakowania nowej generacji sprzedają i nie sprzedają produktów spożywczych „kosztem" zapewnienia wymaganej jakości - mówi Karolina Wojdała.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Świadomy 22-04-2014, 08:48:
oby jak najwięcej nowoczesnych opakowaniach pojawiało sie na rynku - tak chciałbym wiedzieć czy mrożonki nie były rozmrożone w procesie dystrybucyjnym ! Takie opakowanie wymusza rzetelność na każdym etapie dystrybucji produktu, a to dla konsumenta jest bez cenne :)
  • jas 18-04-2014, 10:04:
artykuł pisany pod firmę produkującą opakowania, a ja nie chcę płacić więcej za towar i nie chcę nabijać kasy takim firmom. Chcę mieć towary tanie i dobre. dobrze by było, żeby urzędnicy przestali wymyślać różne nowe oznakowania bo jest za dużo inform,acji na produkcie i przez to ja takich bzdur nie czytam. czytam natomiast artykuły w mediach, że to urzędnicy wymyślają ich rzekomą potrzebę istnienia na opakowaniu.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 520) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH