Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Konsumenci chętnie sięgają po pakowane produkty spożywcze

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 01-09-2014, 15:59
Konsumenci chętnie sięgają po pakowane produkty spożywcze

- W dobie sieci i supermarketów oraz szybkiej urbanizacji w wielu krajach rozwijających się wytworzyła nowa klasa konsumentów skupionych na karierze. Ma to wpływ na zmianę nawyków żywieniowych konsumentów -tj. odejścia od żywności niepakowanej i codziennego gotowania w stronę kupowania gotowych produktów pakowanych - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Ewa Ostrowska, konsultant branży opakowaniowej.

W raporcie z 2011 roku FAO (Organizacja Narodów Zjednoczonych ds. Wyżywienia i Rolnictwa) stwierdziła, że jedną z przyczyn strat żywności w krajach rozwijających się jest brak odpowiednich rozwiązań w zakresie opakowań i systemów pakowania, co powoduje, że około 40% żywności ulega zepsuciu i zniszczeniu w czasie transportu.

- Z ostatniego raportu wynika, że 1/3 produkowanej żywności jest marnowana i nadal 1 osoba na 8 jest głodna. W takim kontekście rola opakowań i systemów pakowania nabiera zupełnie innego znaczenia. W Europie, gdzie mamy nadprodukcję żywności, dzięki stosowaniu odpowiednich opakowań i systemów pakowania, jedynie 3% wszystkich produktów dostarczanych konsumentom ulega zepsuciu i zniszczeniu w czasie transportu - mówi Ewa Ostrowska.

Na taki dobry wynik ma wpływ rozwój innowacyjnych opakowań i systemów pakowania.

- W ostatnich latach pojawiła się nowa grupa materiałów i opakowań aktywnych i inteligentnych, która zyskuje na popularności. Opakowania aktywne połączone z inteligentnymi tworzą doskonałe rozwiązanie dla wielu potrzeb w przemyśle spożywczym, powstrzymując wzrost mikroorganizmów i enzymatyczne reakcje. Przykładem opakowań inteligentnych są butelki do piwa, w których zastosowana farba termochromowa informuje użytkownika butelki z piwem, jaka temperatura jest najwłaściwsza do jego spożycia. W momencie osiągnięcia pożądanej temperatury na białym pasku pojawia się np. napis „Idealna temperatura do spożycia". Pionierem w Polsce był Żywiec wprowadzając podane wyżej rozwiązania. W tym roku Kompania Piwowarska wprowadziła dla marki Lech pierwsze w Polsce dwustopniowe, dwukolorowe termo-inki. Dwustopniowe wskaźniki na puszkach i butelkach piwa będą informować, czy napój jest "zimny" czy "super zimny". Opakowania aktywne to takie, których zasadą działania jest ich współdziałanie z zapakowanym produktem. Koncepcja opakowań aktywnych opiera się na zmianie warunków wewnątrz opakowania i tym samym na przedłużeniu trwałości produktów. Na przykład w zapakowanych produktach tj. pieczywo, słodycze, orzechy, mleko w proszku, kawa, herbata, fasola, zboże, mięso stosuje się pochłaniacze tlenu, pochłaniacze wilgoci, itd - opowiada Ewa Ostrowska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 208) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.