Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Konsumenci mają duże wymagania wobec opakowań do żywności

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 16-09-2015, 12:03
Konsumenci mają duże wymagania wobec opakowań do żywności
fot. shutterstock

Lista oczekiwań konsumentów względem opakowań do żywności jest imponująca. Jakie powinno być opakowanie przyszłości? Ekologiczne, inteligentne, atrakcyjne wizualnie, bezpieczne, wygodne a do tego innowacyjne, przemawiające do wszystkich zmysłów i po prostu funkcjonalne, nowoczesne i oryginalne. Przed producentami żywności i opakowań więc duuużo pracy.

Trendy dominujące na rynku produktów spożywczych nadają kierunek rozwoju sektora opakowań. Natomiast tendencje w zakresie produktów są echem zmieniających się potrzeb i oczekiwań konsumentów, na które wpływ mają m.in. zmiany demograficzne zachodzące na całym świecie. Stawiają one nowe wyzwania przed przemysłem spożywczym, który musi im sprostać, dostarczając produkty dostosowane do współczesnego stylu życia. W wielu krajach mamy do czynienia ze zjawiskiem starzenia się społeczeństwa. W obecnych czasach ludzie żyją dłużej niż kiedyś – oczekuje się, że do 2050 roku liczba osób w wieku powyżej 60 lat przekroczy 2 miliardy. W związku z niższym przyrostem naturalnym oraz dłuższym życiem, osoby w wieku powyżej 60 lat są najszybciej rosnącą grupą konsumentów na całym świecie.

- Tetra Pak skupia się na pomaganiu producentom w dopasowywaniu ich produktów i opakowań do wymagań tej rosnącej i coraz bardziej znaczącej grupy konsumentów poprzez oferowanie ergonomicznych opakowań, które można pewnie trzymać w rękach i łatwo otworzyć – mówi Aleksandra Jędrzejewska, dyrektor marketingu Tetra Pak na rynek polski, czeski, słowacki i węgierski.

I dodaje: - Obserwujemy również trend rosnącej konsumpcji produktów „w drodze”. Oprócz tradycyjnych soków i napojów czy jogurtów pitnych, widzimy wzrost zainteresowania „płynnymi posiłkami”. Wzrost zapotrzebowania na wymienione produkty wynika z faktu, że coraz więcej osób prowadzi aktywny tryb życia. Odpowiedzią Tetra Pak na potrzeby konsumentów w tym zakresie jest wprowadzenie małych, jednoporcjowych opakowań z możliwością ich wielokrotnego otwierania i zamykania – zapewnia ekspertka Tetra Pak.

Kolejnym rozwijającym się trendem jest dbanie o zdrowy styl życia. - „Produkowane lokalnie” to ważny komunikat w tym obszarze, który dla konsumentów okazuje się być coraz bardziej atrakcyjny i jest utożsamiany z produktami godnymi zaufania. W rezultacie widzimy, że marketing produktów spożywczych coraz bardziej koncentruje się na wskazywaniu miejsca, z którego produkt pochodzi lub został wyprodukowany. Innym trendem jest coraz częstsze wykorzystanie czcionek przypominających pismo odręczne na opakowaniach oraz rysunków zamiast zdjęcia produktu, w celu podkreślenia jego naturalności – dodaje ekspertka Tetra Pak.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 288) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH