Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Konsumenci – nowa siła napędowa afrykańskiej gospodarki

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 21-04-2015, 20:22
Konsumenci – nowa siła napędowa afrykańskiej gospodarki
Raport „Unpacking the African consumer: spending patterns and investment opportunities”, przygotowany przez CEED Institute i Radę Inwestorów w Afryce, fot. CEED

Ponad połowa najszybciej rozwijających się gospodarek na świecie znajduje się obecnie w Afryce. W ostatnich latach kontynent ten rozwijał się w średnim tempie ponad 5 proc. rocznie, a wydatki konsumpcyjne rosły tam w tempie 4 proc. i wszystko wskazuje na to, że ten trend będzie się utrzymywał w przyszłości. Szacuje się, że łączna wartość rynków konsumpcyjnych w Afryce w 2020 roku wyniesie 1 bilion dolarów.

Nic dziwnego, że inwestorzy w z całego świata przestają postrzegać Afrykę jedynie przez pryzmat jej surowców naturalnych, ale dostrzegają także olbrzymi potencjał afrykańskich konsumentów – przekonują autorzy raportu „Unpacking the African consumer: spending patterns and investment opportunities”, przygotowanego przez CEED Institute i Radę Inwestorów w Afryce.

Obecnie w całej Afryce sprzedaje się rocznie 1,8 mln nowych samochodów. To niewiele, zaledwie ok. 15 proc. w porównaniu do rynku europejskiego. Ale już za kilka lat liczba ta ma wrosnąć do 6 mln. A już dzisiaj wydatki na produkty i usługi związane z transportem przekraczają 23 mld dol. rocznie w samej tylko Republice Południowej Afryki. Po ulicach Lagos, najludniejszego miasta Nigerii, na co dzień jeździ 100 tys.minivanów i 200 tys. skuterów i motocykli, które dają zatrudnienie ponad 500 tys. ludziom. Dane te pokazują, że Afryka to od strony gospodarczej kontynent wielkich liczb i jeszcze większych możliwości. Rynek motoryzacyjny to tylko jeden z wielu przykładów obrazujących zachodzące zmiany.

Aby lepiej zrozumieć rzeczywisty potencjał konsumencki Afryki CEED Institute, think - tank założony z inicjatywy Jana Kulczyka przygotował, we współpracy z Radą Inwestorów w Afryce, trzeci już raport afrykański. Jego celem jest przedstawienie analizy rynków konsumpcyjnych w Afryce przez pryzmat potencjału inwestycyjnego dla firm z Europy Środkowo-Wschodniej. Autorzy raportu dzielą rynki konsumpcyjne w Afryce Subsaharyjskiej na podstawie wielkości wydatków konsumpcyjnych w poszczególnych kategoriach i tak wyodrębnione rynki analizują indywidualnie. Punktem wyjścia przeprowadzonej analizy są dane zebrane przez Afrykański Bank Rozwoju, które ukazują strukturę wydatków konsumpcyjnych w poszczególnych krajach.

- Afrykańskie przysłowie mówi, że ‘jutro należy do ludzi, którzy już dziś się do niego przygotowują’. Warto wziąć sobie do serca te słowa analizując dane zebrane w kolejnym afrykańskim raporcie CEED Institute. Jestem przekonany, że wyłaniający się z opisanych liczb i trendów potencjał przyczyni się do dalszego wzrostu zainteresowania tym kontynentem inwestorów z Europy Środkowej i Wschodniej” - powiedział Jan Kulczyk, założycie CEED Institute i największy polski inwestor w Afryce.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 770) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH