REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Konsumenci oczekują ekologicznych, innowacyjnych i optymalnych opakowań

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 29-08-2014, 08:57
Konsumenci oczekują ekologicznych, innowacyjnych i optymalnych opakowań
Marcin Sowik, Innovation i Development Manager w firmie Smurfit Kappa

- Rynek opakowań do przechowywania żywności nieustannie ewaluuje i co chwila dostarcza nam nową dawkę rozwiązań. Wśród nich dominuje trend, który koncentruje się na coraz bardziej trafnym odpowiadaniu na potrzeby i oczekiwania zarówno klientów jak i końcowych konsumentów - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Marcin Sowik, Innovation i Development Manager w firmie Smurfit Kappa.

REKLAMA

- W naszym branżowym słowniku na stałe zagościły określenia takie jak „ekologiczne", „innowacyjne", czy „optymalne", i takiej jakości produktów oczekują od nas niemal wszyscy klienci. Wśród wielu pojawiających się na rynku nowości oraz dokonujących się na naszych oczach zmian wyróżniłbym obserwowane przeze mnie dwie najistotniejsze tendencje, które skupiają się na oszczędzaniu i zabezpieczaniu żywności przez marnotrawstwem i wyrzucaniem oraz chęci poznania procesów decyzyjnych finalnego konsumenta w sklepie i możliwości wywierania wpływu na jego decyzje - wylicza Marcin Sowik.

Dane publikowane przez FAO (Food and Agriculture Organization of The United Nations) informują, że na całym świecie marnuje się 1/3 żywności.
- Z tego powodu wiele koncernów produkujących żywność prześciga się w poszukiwaniu rozwiązań mających na celu zmniejszenie marnotrawstwa i wyrzucania żywności. Pomagają w tym rozwiązania typu multipaki, a także mniejsze opakowania jednostkowe. Pozwalają one wykorzystać tylko jedno opakowanie/produkt, które możemy otworzyć i wykorzystać, bez konieczności ingerowania w pozostałą część produktu, który pozostaje zamknięty zachowując swoją świeżość na dłużej. Dzięki takim rozwiązaniom oszczędzamy więcej żywności. Należy oczywiście pamiętać że, innowacją w tym zakresie jest również ochrona środowiska, mniejsze zużycie wody a zarazem niższa emisja CO2 - dodaje Marcin Sowik.

Zdaniem eksperta druga dostrzegalna na rynku tendencja koncentruje wszystkie działania związane z przygotowaniem opakowania na finalnym konsumencie, kliencie dokonującym wyboru w sklepie. Wielu producentów zastanawia się jak wygrać Pierwszy Moment Prawdy. Badania które prowadzi Smurfit Kappa we współpracy z firmą EyeSee, wykazują że przemyślane opakowanie SRP przyciąga o 76 proc. więcej kupujących.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 264) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH