Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Konsumenci są sceptyczni wobec zdrowych produktów

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 15-09-2015, 13:52
Konsumenci są sceptyczni wobec zdrowych produktów
Mateusz Kowalewski, prezes Hortimex Plus /fot. Hortimex

W Polsce wiele firm spożywczych opracowuje produkty o ograniczonej zawartości kalorycznych składników, jako dostawca często uczestniczymy w tym procesie, polecając zdrowe alternatywy (zastępniki cukru, tłuszczu, produkty o niskim indeksie glikemicznym, itp.). Część z producentów, po umieszczeniu serii próbnych na rynku, wycofuje się z planów produkcyjnych lub przekłada je na później. Niestety odpowiedź rynku (konsumentów) nadal jest umiarkowana - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Mateusz Kowalewski, prezes Hortimex Plus.

Dodaje, iż wiele ciekawych produktów, receptur, czeka na lepsze czasy.

 Światowa Organizacja Zdrowia wraz z postępem nauki o żywieniu publikuje zalecenia dotyczące odżywiania się i żywności, które w efekcie przekładają się na stanowione prawo. Prowadzi to do ograniczania udziału składników, które mogą niekorzystnie wpływać na zdrowie konsumentów. - Mam tu głównie na myśli poziomy zawartości cukrów, tłuszczu, czy – ostatnio – sodu w diecie człowieka. Przemysł spożywczy implementuje to prawo, odpowiednio modyfikując receptury. Co więcej, wychodząc naprzeciw obecnym lub przyszłym potrzebom konsumentów, tworzone są produkty typu „light” – o obniżonej zawartości cukru lub tłuszczu, lub też pozbawione ich całkowicie. Tu jednak dochodzimy do pewnego problemu: cukier oraz tłuszcz są ważnymi czynnikami wpływającymi na smakowitość, która jest kompleksem doznań. Tłuszcz na przykład jest ważnym nośnikiem aromatu (smaku), szczególnie nut słonych – mówi Mateusz Kowalewski.

 Zaznacza, że eliminacja tych składników prowadzi do obniżenia smakowitości produktu, a na taki kompromis konsumenci godzić się nie chcą. Wszak smak jest nieodłącznym towarzyszem jedzenia. Redukcja lub eliminacja cukru czy tłuszczu wymaga zatem często zastosowania dodatków do żywności (np. substancji słodzących), ale tych także konsumenci chcieliby uniknąć. Poszukuje się więc nieustannie nowych rozwiązań, szczególnie bazujących na naturalnych surowcach. - Przykładem takiego trendu jest np. moda na produkty ze stewią, choć w spożyciu i produkcji nadal jest to margines branży. Zawartość tłuszczu natomiast redukuje się poprzez zastosowanie błonników, białek, skrobi, bądź innych substancji, które wiążą wodę i pozostawiają podobne odczucie smakowe jak tłuszcz. Tu jednak pojawiają się kolejne ograniczenia: skrobia to znowu cukier, zbyt duża koncentracja białek może prowadzić do alergii, itd… Najmniej kontrowersji zdaje się dziś budzić błonnik pokarmowy – wyjaśnia prezes Hortimex Plus.

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 643) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH