REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Korea Południowa to rosnący rynek produktów żywnościowych

  • Autor: portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 04-02-2014, 14:28
Korea Południowa to rosnący rynek produktów żywnościowych
Fot. Flickr.com

Odległość między Polską, a Korea Południową to ponad 7 i pół tysiąca kilometrów, przez co oba rynki często pozostają dla siebie nieznane. Nie oznacza to jednak, że tak musi pozostać, szczególnie, że polskie produkty spożywcze mają konkurencyjną przewagę nad pozostałymi na rynku koreańskim - ocenia Marta Stępniewska, kierownik ds. promocji i badań rynku w Sekcji Handlowej Ambasady Republiki Korei (Kotra).

REKLAMA

Jak podaje Marta Stępińska, w ostatnich latach popyt wewnętrzny na koreańskim rynku produktów żywnościowych zwiększył się z 20,8 mld USD, do 34,3 mld USD. Wartość sprowadzonych do Korei Południowej artykułów zwiększyła się o ponad 35 proc., a udział eksportu w zaspokajaniu popytu wewnętrznego na koreańskim rynku oscylował w granicach 50-60 proc.

- Te dane wskazują, że pomimo ostrej konkurencji powiększający się rynek nadal jest w stanie zaabsorbować dodatkowy import, w tym również z Polski - mówi Marta Stępińska.

W tej sytuacji, kwestią, która może zastanawiać jest to, czemu Polska nie odgrywa jednej z pierwszorzędnych ról w eksporcie produktów żywnościowych do Korei. - Otóż naturalnym zjawiskiem w handlu międzynarodowym jest to, że eksporterzy, a także importerzy w pierwszej kolejności poszukują partnerów z krajów sąsiadujących. W przypadku polskiego eksportu 80 proc. produktów spożywczych trafia głównie na rynek Unii Europejskiej - wyjaśnia.

Jej zdaniem, jednym z podstawowych elementów, na który zwracają uwagę koreańscy konsumenci jest zdrowe odżywianie. - Atutem artykułów rolno-spożywczych produkowanych w Polsce jest sposób ich wytwarzania, który ze względu na niższe użycie środków ochrony roślin i nawozów sztucznych jest bardziej zbliżony do naturalnego, niż produkty wytwarzane w Europie Zachodniej czy USA - mówi Marta Stępińska.

- Innym aspektem, na który Koreańczycy zwracają uwagę, jest kraj lub region pochodzenia towaru. Atutem polskich firm jest na pewno członkostwo w Unii Europejskiej, podwyższające wartość pochodzącego stamtąd produktu - dodaje.

 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 614) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH