Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kościński: Wspieranie eksportu ważne dla całej gospodarki

  • Autor: PAP
  • Data: 06-12-2017, 16:51
Kościński: Wspieranie eksportu ważne dla całej gospodarki
Tadeusz Kościński, wiceminister rozwoju, fot. Ministerstwo Rozwoju

Wspieranie eksportu jest ważne dla całej gospodarki krajowej, a polscy przedsiębiorcy są jej siłą napędową - powiedział w środę wiceminister rozwoju Tadeusz Kościński podczas konferencji inaugurującej uruchomienie programów promocji gospodarki w oparciu o rodzime marki.

"Dostrzegamy potrzebę propagowania wiedzy o naszych rodzimych produktach i usługach, które już są rozpoznawane przez szeroką rzeszę konsumentów na całym świecie. Nie wszyscy znają ich kraj pochodzenia. Tymczasem wiele firm może stać się flagowymi markami polskiego eksportu, silnie i pozytywnie kojarzonymi z Polską" - podkreślił wiceszef resortu rozwoju. Dodał, że polskie produkty odznaczają się "bardzo wysoką jakością i innowacyjnością", docenianą nawet przez "najbardziej wymagających odbiorców".

Jak zaznaczył Kościński, rozwój innowacyjnych firm, ich ekspansja zagraniczna to jeden z najistotniejszych filarów Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju.

Dlatego wspólnie z Polską Agencją Inwestycji i Handlu resort rozwoju prowadzi działania, które mają na celu kompleksowe wsparcie branż perspektywicznych dla polskiego eksportu - wyjaśnił. "Wierzymy, że w dłuższym okresie przyniosą one znaczące korzyści zarówno dla polskich przedsiębiorców, jak też polskiej gospodarki i wizerunku na świecie" - powiedział Kościński.

Na podstawie analiz potencjału wybranych rynków Ministerstwo Rozwoju przygotowało listę 12 priorytetowych sektorów polskiej gospodarki, które mają największą szansę na globalny sukces. Za dziewięć programów promocji odpowiada PAIH. Wśród nich są: meble, moda polska (wraz z biżuterią), jachty i łodzie rekreacyjne, kosmetyki, sprzęt medyczny, biotechnologia i farmacja, budowa i wykańczanie budowli, maszyny i urządzenia, części samochodowe i lotnicze. Promocją pozostałych trzech sektorów - spożywczego, IT/ICT i usług prozdrowotnych zajmują się odpowiednio: Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości i Polska Organizacja Turystyczna.

Wszystko w ramach projektu "Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe - Marka Polskiej Gospodarki - Brand". Program przeznaczony jest dla przedsiębiorstw z sektora MSP. Jego budżet to ok. 40 mln euro.

"Program daje polskim firmom ogromne możliwości dotarcia na rynki, których nie były w stanie do tej pory poznać - w dalekiej Azji, wciąż ważnej Europie i nie mniej obiecujących Afryce i Ameryce Łacińskiej" - zaznaczył podczas konferencji prezes PAIH Tomasz Pisula. Dodał, że na większości z tych rynków działania promocyjne polskich przedsiębiorców uzupełnione zostaną o działania informacyjne oraz medialne, które wzmocnią przekaz promocyjny.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 715) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH