Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Kowalewski, Hortimex: Można robić biznes bez studiów, ale to więcej kosztuje

- Trochę żałuję, że nie udało mi się ukończyć studiów. Mogłem za darmo nauczyć się rzeczy, które potem musiałem nabywać za pieniądze konsultantów. Dziś nikomu nie powiem, że nie warto studiować i można robić biznes bez tego. Warto poświęcić czas na naukę, to zawsze procentuje - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Mateusz Kowalewski, prezes firmy Hortimex.

Kowalewski, Hortimex: Można robić biznes bez studiów, ale to więcej kosztuje
Mateusz Kowalewski, prezes firmy Hortimex, fot. PTWP

Hortimex powstał w Koninie w 1988 r. Założycielem firmy był Tomasz Kowalewski. Jego syn, Mateusz kończył w tym czasie liceum. Już wtedy nie wyobrażał sobie, że może robić coś innego niż kontynuować rodzinny biznes.

- Podobało mi się to, co robił tata, podobał mi się tworzący się Hortimex. Sam nie miałem ambicji by „robić” karierę. W liceum nie przykładałem dużej wagi do nauki, przez co ledwo się dostałem na technologię żywności na Akademii Rolniczej w Poznaniu. Nie podszedłem nawet do pierwszej sesji. Przerwałem studia i wróciłem do Konina podejmując pracę w Hortimeksie. Lubiłem się uczyć języków obcych, wysyłałem faksy w świat nawiązując kontakty biznesowe. Wprowadzałem do firmy komputery, arkusz kalkulacyjny - opowiada dzisiejszy prezes firmy.

Kowalewski pracował w ten sposób jedynie kilka miesięcy. Wkrótce bowiem podjął kolejne studia w Poznaniu.

- Zarządzanie i marketing trochę bardziej mi się podobały, ale po trzech semestrach znów zaczęło mnie to nudzić. W międzyczasie ojciec otwierał oddziały firmy w całym kraju. W 1996 r. tata nie był zadowolony z jakości pracy dyrektora regionalnego w Poznaniu. Zaproponowałem, że zajmę się tym. Łudziłem się, że pogodzę to ze studiami. Usiłowałem to godzić, ale praca handlowca spodobała mi się na tyle, że był to koniec mojej edukacji w szkole - przyznaje.

Prezes Hortimeksu przyznaje, że dziś trochę żałuje przerwania studiów.

- Mogłem za darmo nauczyć się rzeczy, które potem musiałem nabywać za pieniądze konsultantów. Dziś nikomu nie powiem, że nie warto studiować i można robić biznes bez tego. Warto poświęcić czas na naukę, to zawsze procentuje. Pod koniec 2000 r. tata zaproponował mi stanowisko dyrektora działu sprzedaży. Przyjąłem propozycję i wraz z żoną sprowadziliśmy się do Konina. Ojciec postąpił bardzo sprytnie, bo miałem wrażenie, że zarządzam firmą. Ojciec odpowiadał za funkcjonowanie firmy jako całości, ale nie ingerował w moje decyzje operacyjne. Dzięki temu miałem wolną rękę, żeby eksperymentować. Zmieniałem systemy wynagradzania, starałem się, żeby ludziom dawać cele a nie bezpośrednie zadania i z tego ich rozliczać. Cały czas pozostawałem jednak pod dyskretnym nadzorem. - wspomina.

Pełna treść rozmowy z Mateuszem Kowalewskim ukaże się w marcowym wydaniu magazynu "Rynek Spożywczy".

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Mateusz Kowalewski RSS ALERT    /    Hortimex RSS ALERT    /    studia RSS ALERT    /    Konin RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.212.206.217
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.