Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

KPMG: Ok. 60% firm produkcyjnych w strategii na najbliższy rok zakłada wzrost

  • Autor: PAP
  • Data: 05-10-2017, 10:47
KPMG: Ok. 60% firm produkcyjnych w strategii na najbliższy rok zakłada wzrost
fot. shutterstock.com

Ponad 3/4 przedsiębiorstw produkcyjnych działających w Polsce pozytywnie ocenia swoją obecną sytuację, a blisko 60 proc. w swojej strategii na najbliższy rok zakłada wzrost – wynika z najnowszego badania firmy doradczej KPMG.

Autorzy opublikowanego we czwartek badania "Inwestycje przedsiębiorstw produkcyjnych działających w Polsce" podkreślają, że pozytywne nastroje wśród firm wpływają na ich plany inwestycyjne. "Blisko 1/3 planuje otworzyć nowy zakład produkcyjny w ciągu kolejnych 2-3 lat, z których większość będzie ulokowana w Polsce" - czytamy.

Jak wynika z badania, 76 proc. przedsiębiorstw produkcyjnych w Polsce - które odpowiadają za ok. 16-18 proc. PKB - ocenia swoją sytuację jako dobrą lub bardzo dobrą. Jedynie 2 proc. respondentów uznało kondycję firmy za złą. "Blisko 60 proc. przedsiębiorstw produkcyjnych w swojej strategii na najbliższy rok zakłada wzrost" - podali eksperci.

"Priorytetem większości producentów, którzy wzięli udział w badaniu KPMG, będzie zwiększenie udziału na obecnych rynkach lub strategia oparta na zdobywaniu nowych rynków i wprowadzaniu nowych produktów - wskazał, cytowany w komunikacie, Rafał Wiza z KPMG.

Według Anny Sińczuk z KPMG średni udział inwestycji dokonywanych przez firmy przetwórstwa przemysłowego w całkowitych nakładach inwestycyjnych w Polsce w I kwartale 2017 r. wyniósł 34 proc., natomiast w 2016 r. 39 proc. Łączne nakłady inwestycyjne firm przetwórstwa przemysłowego w 2016 r. wyniosły 47,4 mld zł. Pod względem wartości najwięcej inwestowały branże chemiczna, elektromaszynowa i spożywcza.

Wśród badanych firm dominuje sprzedaż na rynek krajowy, która jest podstawowym źródłem przychodów dla 54 proc. przedsiębiorstw. Jednocześnie "ponad 70 proc. firm produkcyjnych obecnych w Polsce zamierza rozszerzyć swoją działalność na rynku krajowym w ciągu najbliższego roku" - podkreślono.

Według ekspertów KPMG w ostatnich 4 latach wzrosło znaczenie zagranicznych rynków dla firm produkcyjnych działających w Polsce. Najbardziej popularne są kraje Europy Zachodniej i Europy Środkowo-Wschodniej - jest tam obecnych odpowiednio 74 proc. i 59 proc. badanych firm produkcyjnych z Polski.

Jednocześnie, jak wskazano, przedsiębiorcy coraz częściej otwierają przedstawicielstwa i fabryki także na odległych rynkach. Np. połowa firm chce zwiększyć swój udział w krajach Azji i Pacyfiku oraz Ameryki Północnej. "Na popularności wśród producentów najbardziej zyskują Afryka oraz Ameryka Południowa, gdzie zaobserwowano wzrost liczby przedsiębiorstw działających na tych rynkach o odpowiednio 5 i 6 p. proc. w porównaniu z wynikami analogicznego badania przeprowadzonego przez KPMG w 2013 roku" - ocenił Wiza. Dodał, że do branż najaktywniej działających za granicą należą elektromaszynowa, chemiczna oraz metalowa. Najbardziej ekspansywne są zaś branże spożywcza, metalowa, chemiczna.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 253) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.