Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Kraje GCC są najtrudniejszymi rynkami dla polskich firm

Aleksander Psztur, właściciel Cruz Group, który współpracuje z R&S Consulting uważa ze najtrudniejszymi rynkami, z którymi musieli się zmierzyć w kontekście przepisów, to kraje GCC np. Arabia Saudyjska czy Kuwejt.

Kraje GCC są najtrudniejszymi rynkami dla polskich firm
Katharina Arnold Rokita i Marcin Szlęzak

Autor: portalspożywczy.pl
Data: 24-06-2019, 15:08

Legalizacja dokumentacji, certyfikaty HALAL i laboratoryjne pieczątki izb handlowych i Ambasady Kuwejtu w Warszawie to tylko część z wymaganych przed odbiorców dokumentów. Przygotowanie dokumentacji wymaganej do odprawienia produktów i wprowadzenia ich do obrotu na tych rynkach trwała ponad 6 miesięcy. Aleksander Psztur, właściciel Cruz Group dodaje ze zwyczajowo najprzyjaźniej, pod kątem prowadzenia negocjacji o cenie, czy spokojnego zwiększania wolumenu sprzedaży, to są na pewno kraje rozwinięte - USA, Australia, Korea płd, kraje UE, Hong-Kong czy Emiraty Arabskie. W krajach mniej rozwiniętych, wzajemne zrozumienie jest zdecydowanie słabsze i wydatki na marketing i komunikacje są wyższe.

- Polskie firmy często skupiają się na zachodzie i zapominają o CEE, gdy wiele firm Niemieckich jak wchodzących do Polski od razu zatrudnia ludzi na rynki jak Czechy, Rumunia, Serbia, Litwa lub nawet Bośnia Hercegowina - gdzie były odnotowanie wzrosty inwestycji zagranicznych w 2018. Dla każdej firmy analizujemy rynek regionalny a nawet miasta i wypracowujemy najbardziej efektywny sposób na wejście; nie ma rynków więcej i mniej atrakcyjnych. Polskie firmy radzą sobie wszędzie: i na wschodzie, i na zachodzie, i nawet na południu – w Afryce. Dla firm Spożywczych na pewno ważna jest oferta finansowania czy odraczania płatności jako warunkiem działania na tamtych rynkach. Najłatwiej współpracuję się z krajem, gdzie, kupcy są świadomi i występuje większa transparentność i redystrybucja wydatków marketingowych, a wysoka edukacja umożliwia zdecydowanie łatwiejszą komunikację z klientem końcowym – mówi Marcin Szlęzak, współwłaściciel R&S Consulting.

Katharina Arnold Rokita i Marcin Szlęzak uruchomili agencję doradczą Rokita & Szlęzak Consulting (R&S Consulting). Wspólnicy postanowili połączyć posiadane kompetencje i zaoferować rynkowi kompleksowe rozwiązanie w zakresie public relations, wsparcia w ekspansji międzynarodowej polskich firm oraz dla firm zagranicznych planujących inwestycje w Polsce. Partnerzy rozpoczęli współpracę w 2018 roku i przez ponad rok rozwijali zakres działań. Na rynku istnieje potrzeba usług z zakresu Market Entry and Growth, a ich 13 letnie, międzynarodowe doświadczenie we współpracy z firmami zagranicznymi jest komplementarne. Jest to obszar wspólny do prowadzonej przez Katharinę firmy doradczej Kaliber Services w Berlinie i do prowadzonej przez Marcina firmy doradczej Find Office w Polsce. Rosnąca ilość Polskich firm poszukuje rozwoju a firmy wchodzące do Polski potrzebują wsparcia, żeby zaistnieć na rynku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

R&S Consulting RSS ALERT    /    Marcin Szlęzak RSS ALERT    /    Katharina Arnold Rokita RSS ALERT    /    GCC RSS ALERT    /    Arabia Saudyjska RSS ALERT    /    Kuwejt RSS ALERT    /    ekspansja zagraniczna polskich firm RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.81.69.220
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.