REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Kraje UE zatwierdziły porozumienie z PE ws. promocji żywności

  • Autor: PAP
  • Data: 03-04-2014, 08:11
Kraje UE zatwierdziły porozumienie z PE ws. promocji żywności
(fot. PTWP)

Specjalny Komitet Rolny złożony z przedstawicieli państw UE zatwierdził w środę porozumienie z PE ws. rozporządzenia o środkach promocji produktów rolnych na rynku wewnętrznym i w krajach trzecich. Jeszcze w kwietniu rozporządzenie ma być głosowane w PE.

REKLAMA

Porozumienie między krajami UE a przedstawicielami Parlamentu Europejskiego zostało osiągnięte we wtorek.

Unowocześniony system promocji produktów rolnych ma być otwarty dla nowego rodzaju beneficjentów; obok m.in. organizacji producentów, będą pod pewnymi warunkami mogły z niego korzystać organizacje pozarządowe sektora rolno-spożywczego. System ma być ponadto uproszczony, ma być ułatwione wdrażanie wielonarodowych programów promocyjnych. W określonym zakresie będą mogły być nadmieniane pochodzenie produktów rolnych i marki.

Ponadto zamiast utrzymania finansowania krajowego, ma być zwiększone unijne dofinansowanie projektów promocyjnych. I tak, ma ono wynieść 70 proc. w przypadku zwykłych programów skierowanych na rynek wewnętrzny UE, 80 proc. w przypadku programów promujących unijne produkty rolne w krajach trzecich oraz w przypadku programów wielonarodowych. Dofinansowanie UE ma wynieść 85 proc. w przypadku kryzysu. Większe dofinansowanie (odpowiednio 75 proc, 85 proc. i 95 proc.) ma dotyczyć organizacji z krajów UE objętych programami pomocy finansowej.

Z wyeliminowania finansowania krajowego ucieszyła się Komisja Europejska. Jej zdaniem, pozwoli to uniknąć zaburzania konkurencji poprzez różną wielkość dofinansowania w krajach UE. Ponadto KE wskazała, że unijne wsparcie promocji powinno stopniowo rosnąć z 61 mln euro w 2013 r. do 200 mln euro w 2019 r.

Początkowo KE proponowała 50-60 proc. unijnego dofinansowania programów promocji produktów rolnych.

Obecnie programy są finansowane w 50 proc. ze środków UE, w 30 proc. z dopłat z budżetu krajowego, a w 20 proc. ze środków organizacji branżowych, w przypadku Polski zgromadzonych w Funduszach Promocji. Są to pieniądze zgromadzone przez przedsiębiorców i rolników i przeznaczone na promowanie danej branży.

KE proponując zmiany w promocji produktów rolnych chciała ułatwić pozyskiwanie unijnych środków na promocję i uprościć procedury. Najbardziej będą promowane programy skierowane do konsumentów z kilku krajów jednocześnie oraz do odbiorców pozaunijnych.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 748) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH