Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kryzys przeszkodzi w rozwoju segmentu żywności funkcjonalnej?

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 30-08-2012, 15:30
Kryzys przeszkodzi w rozwoju segmentu żywności funkcjonalnej?
Mateusz Kowalewski, wiceprezes firmy Hortimex

- Kryzys, który dotyka także branżę spożywczą, nie jest dobrym czasem dla wdrażania produktów prozdrowotnych. Z reguły rozwiązania takie są droższe od standardowej żywności, a gdy nadchodzą cięższe czasy, konsumenci wracają do dawnych schematów: żywność ma służyć przede wszystkim zaspokojeniu głodu, zaś zdrowie wspieramy lekami - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Mateusz Kowalewski, wiceprezes firmy Hortimex.

Jednak - jego zdaniem - w dłuższej, kilkuletniej perspektywie zauważamy zwiększone zainteresowanie dodatkami prozdrowotnymi. Spowodowane jest ono rosnącą świadomością konsumentów, którzy coraz częściej zwracają uwagę na dietę, jako czynnik mający istotny wpływ na zdrowie.

- Ponadto ważnym czynnikiem jest zasobność portfela konsumenta, gdyż żywność funkcjonalna (w tym prozdrowotna) jest zazwyczaj droższa od konwencjonalnej. A w dłuższej perspektywie nie sposób nie zauważyć, że naszemu społeczeństwu wiedzie się coraz lepiej - tłumaczy Mateusz Kowalewski.

W jego ocenie trend na żywność prozdrowotną jest trwały. - Wzrostu świadomości konsumentów nie da się zatrzymać, a sprzyjają jej coraz powszechniejsze media elektroniczne, w szczególności internet. A skoro konsumenci wiedzą i rozumieją więcej, spodziewać się można, iż będą oczekiwać coraz szerszej oferty żywności funkcjonalnej. Odpowiedzią na to zapotrzebowanie będzie aktywność branży spożywczej. Ważną rolę do odegrania mają tu regulatorzy typu EFSA, ponieważ brak jednoznacznych definicji żywności funkcjonalnej czy prozdrowotnej powoduje, że powstaje czasem pokusa deklarowania lub podkreślania szczególnych właściwości produktów będących zwykłą, codzienną żywnością - tłumaczy wiceprezes Hortimeksu.

Dodaje, że prozdrowotne dodatki adresowane są do większości branż spożywczych, przy czym ich absorpcja przez poszczególne z nich jest różna, w zależności od modelu spożycia.

- Branże tradycyjnie kojarzone ze zdrowiem, takie jak mleczarstwo, chętniej testują takie propozycje (pre- i probiotyki, tłuszcze omega, sterole). Również napoje, w szczególności funkcjonalne, są naturalnym adresatem dodatków prozdrowotnych. Trudniej natomiast spodziewać się prozdrowotnego piwa, gdyż to raczej kojarzy się z czasem wolnym, relaksem a nieszczególnie - ze zdrowym stylem życia - komentuje Kowalewski.

- Ciekawą branżą są słodycze. Siłą rzeczy kojarzą się z niezbyt pozytywnym wpływem na zdrowie, ale trendy w konsumpcji popychają ten segment w kierunku poszukiwania kompromisów między przyjemnością a dobrym samopoczuciem - podsumowuje nasz rozmówca.

Czytaj także: Wiceprezes Hortimeksu: Stewia to przede wszystkim sukces marketingowy

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH