Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Kto spędza więcej czasu w kuchni - kobiety czy mężczyźni? Badanie firmy Frosta

Czy nastąpiły zmiany w podziale obowiązków? Kto teraz urzęduje w kuchni? I skąd w codziennym pędzie w ogóle znaleźć czas na gotowanie obiadów? Marka Frosta zapytała o to Polaków.

Kto spędza więcej czasu w kuchni - kobiety czy mężczyźni? Badanie firmy Frosta
fot. unsplash.com

Marka FRoSTA przeprowadziła badanie, w którym pytała m.in. o podział obowiązków domowych czy przekonania dotyczące gotowania. Ankietowani odpowiadali na pytania dotyczące zarówno zwyczajów panujących w gospodarstwach domowych, które założyli, ale też o te, które pamiętają z domów rodzinnych. Celem badania było sprawdzenie, czy nadal to kobiety częściej niż mężczyźni realizują obowiązki domowe.

Z odpowiedzi ankietowanych wynika, że to panie zazwyczaj gotują obiad, przygotowują małe posiłki, planują co należy zakupić i robią codzienne zakupy. To, co istotne, to zauważalny trend włączania się mężczyzn w wykonywanie obowiązków domowych związanych właśnie z gotowaniem i robieniem zakupów. W domach rodzinnych badanych zaledwie co czwarty mężczyzna gotował ciepłe posiłki, a w obecnych gospodarstwach już 35% ankietowanych deklaruje, że się tym zajmuje. Podobny wzrost widzimy przy przygotowywaniu małych posiłków – z 25% do 34%. Nieco mniejszy, ale wciąż zauważalny wzrost, widzimy w przypadku robienia małych codziennych zakupów i planowania zakupów (odpowiednio z 29% do 36% oraz z 26% do 32%).

Obszarem, w którym w ogóle nie zmienił się udział mężczyzn i jest na stałym poziomie w obu badanych pokoleniach, jest robienie dużych zakupów – angażuje się w to 35% panów zarówno w przypadku domu rodzinnego, jak i teraz. W przypadku kobiet dochodzi do spadku ich udziału w wykonywaniu wszystkich badanych czynności domowych: gotowania ciepłych posiłków (z 64% w poprzednim pokoleniu do 46% obecnie), planowania zakupów (z 63% do 50%), przygotowywania małych posiłków (z 62% do 43%), robienia małych codziennych zakupów (z 58% do 46%) i robienia dużych zakupów raz na tydzień lub dwa (z 55% do 50%).

Generalnie zatem, ze zdecydowanej większości kobiet, które czuły się odpowiedzialne za ogół obowiązków domowych powiązanych z przygotowaniem posiłków, prawie doszliśmy do kuchennego równouprawnienia. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Frosta RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.175.174.157
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.