Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

KUKE: Afryka to perspektywiczny rynek, ale jeszcze nie doceniany

Afryka jest uznawana powszechnie za perspektywiczny rynek, jednak polscy eksporterzy nie odnoszą tu na razie spektakularnych sukcesów. W ubiegłym roku wartość naszego eksportu na ten kontynent wyniosła 2,8 mld dolarów, co stanowi niewiele ponad 1 proc. całości – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Janusz Władyczak, prezes KUKE.

KUKE: Afryka to perspektywiczny rynek, ale jeszcze nie doceniany
Janusz Władyczak, prezes zarządu KUKE S.A.

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 26-07-2019, 12:17

Dwie trzecie jego wartości przypadło na cztery kraje: RPA (z udziałem 28 proc.), Algierię (13,6 proc.), Maroko (13,2 proc.) i Egipt (11,5 proc.).

Warto przy tym wskazać, że Europa (za sprawą głównie kwestii historycznych) ciągle dominuje w afrykańskim imporcie, odpowiadając za ponad 40 proc. jego wartości. Natomiast w ostatnich latach szybko rośnie znaczenie konkurencji z Chin, które są jednocześnie gigantycznym inwestorem w krajach Afryki.

- Skąd ten optymizm co do przyszłości Afryki? Jednym z kluczowych powodów jest zainaugurowana zaledwie 7 lipca tego roku strefa wolnego handlu, której sygnatariuszami są 52 spośród 55 państw członkowskich Unii Afrykańskiej. Jak podaje Polski Instytut Ekonomiczny, powołując się na badania UNCTAD, długookresowym efektem całkowitego zniesienia ceł w handlu między krajami Afryki byłoby zwiększenie eksportu wewnątrzafrykańskiego o ok. 1/3 i redukcja o połowę deficytu handlowego Afryki. Produkt krajowy brutto i zatrudnienie na kontynencie wzrosłyby odpowiednio o 0,97 proc. i 1,17 proc. Ewentualny impuls rozwojowy dla gospodarek afrykańskich w następstwie wejścia w życie umowy o strefie wolnego handlu mógłby stworzyć dodatkowe szanse współpracy również dla polskich przedsiębiorców – mówi Janusz Władyczak.

Za kraje o największym potencjale wzrostu uznaje się m.in. RPA, Kenię i Nigerię. Ta ostatnia wg szacunków ONZ ma stać się w 2050 roku trzecim najludniejszym krajem świata. Afryka to także najmłodszy demograficznie kontynent – w 2030 roku młodzi ludzie będą stanowili 42 proc. populacji, co przede wszystkim wskazuje na ogromne zasoby rynku pracy, ale też i określa potencjał konsumpcyjny.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Janusz Władyczak RSS ALERT    /    KUKE RSS ALERT    /    eksport do Afryki RSS ALERT    /    Afryka RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.255.49
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.