Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

KUKE: Azja jest coraz istotniejsza dla Polskich eksporterów

  • Autor: www.portalspozywczy.pl/ KUKE
  • Data: 17-04-2018, 11:56
KUKE: Azja jest coraz istotniejsza dla Polskich eksporterów
Janusz Władyczak, prezes zarządu KUKE S.A./ fot. materiały prasowe

Azja to 48 krajów, zamieszkałych przez 4,5 mld ludności – co oznacza ogromny potencjał konsumpcyjny. Analitycy Międzynarodowego Funduszu Walutowego prognozują, że w ciągu kolejnych 5 lat produkt krajowy brutto na głowę obywatela wzrośnie o 34,7% - z 6615 USD w 2017 roku do 8908 USD w 2022 roku. Potencjał Azji dostrzegają też polscy przedsiębiorcy – eksport w 2017 roku osiągnął 49.287,3 mln zł. Jednak nadal import z tego kierunku przewyższa znacząco eksport, dlatego należy wykorzystać potencjał rynku i ożywić sprzedaż polskich produktów i usług do Azji - informuje KUKE.

Zdaniem ekspertów KUKE kluczowe będzie zwiększenie świadomości rodzimych firm o możliwościach działania oraz instrumentach ułatwiających i zabezpieczających ekspansję zagraniczną.

- Zdecydowanie potencjał Azji – wynikający z liczby ludności, struktury społecznej oraz szybkiego rozwoju gospodarczego – daje duże możliwości rozwoju na tym kontynencie. Polscy przedsiębiorcy już wiele lat temu dostrzegli jego potencjał i postanowili zagościć na tamtejszych rynkach. W 2017 r. – według wstępnych szacunków – udział państw azjatyckich w całości naszego eksportu sięgnął około 5,7%. Choć na pierwszy rzut oka może wydawać się to niewielką wartością to należy zauważyć, że w ciągu ostatnich 13 lat rodzima sprzedaż na tamtejsze rynki wzrosła aż o 341%. Dla skutecznej ekspansji – zwłaszcza na tak trudne kulturowo rynki– niezbędna jest wiedza i odpowiednie narzędzia. Dlatego wraz z BGŻ BNP i Bisnode postanowiliśmy zapewnić wsparcie polskim firmom bezpośrednio w miejscach ich działania – w regionach, gdzie prowadzimy spotkania edukacyjne w pierwszej edycji Programu Handlu Zagranicznego. Wiedza na temat potencjału rynku, jego szans, jak i zagrożeń oraz instrumentów, które ułatwiają i zabezpieczają działalność eksportową – to klucz do zwiększenia eksportu do Azji, gdzie przestrzeń do rozwoju jest wręcz nieograniczona – mówi Janusz Władyczak, prezes zarządu KUKE S.A.

KUKE oferuje małym i średnim przedsiębiorstwom narzędzia zabezpieczające prowadzoną działalność, ale także edukuje przedsiębiorców podczas szeregu spotkań, seminariów i konferencji. 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 137) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH