Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Kurierskie przesyłki międzynarodowe przyśpieszają

Polskie sklepy online zdobywają coraz więcej klientów w innych krajach, a polscy internauci coraz więcej kupują zagranicą. Ruch transgraniczny rośnie w błyskawicznym tempie. Jedyną niewiadomą w tym równaniu wprowadza Brexit. Jakie może mieć konsekwencje dla polskiego e-commerce oraz firm kurierskich?

Kurierskie przesyłki międzynarodowe przyśpieszają
Fot. Shutterstock

Autor: portalspożywczy.pl
Data: 02-09-2019, 14:46

Rozwój segmentu przesyłek międzynarodowych idzie w parze ze wzrostem handlu w sieci. Z raportu Gemius o polskim e-commerce w 2018 roku wynika, że zagranicą kupuje już 23% polskich internautów, tj. o 7 punktów procentowych więcej niż przed rokiem. Trend potwierdzają też dane firm kurierskich: dynamika wzrostu przesyłek międzynarodowych utrzymuje się na stałym, wysokim poziomie, choć ruch transgraniczny nie rozkłada się równomiernie.

– Co roku wzrasta liczba zarówno paczek eksportowych jak i importowych. Wolumen paczek eksportowych ponad dwukrotnie przewyższa obecnie wolumen paczek importowych – mówi Michał Rząsa, kierownik działu spedycji międzynarodowej GLS Poland, lidera jakości w europejskiej logistyce przesyłek.

Niemiecka lokomotywa

Zagranicznym partnerem numer jeden dla polskiej branży e-commerce i lokomotywą dynamicznego rozwoju segmentu przesyłek międzynarodowych są Niemcy. Według rozmaitych danych nawet ponad 90% Niemców kupuje w sieci przynajmniej raz w roku. Obroty handlu online rosły tam w ostatnich latach o ponad 10% rocznie, a wartość tamtejszego rynku e-commerce przekroczyła w ubiegłym roku 50 mld euro (dane Handelsverband Deutschland). – Wysyłamy do Niemiec ogromną liczbę paczek, a równocześnie cały czas obserwujemy dynamiczny wzrost wolumenu na tym kierunku. – dodaje Michał Rząsa.

Równocześnie rośnie także znaczenie krajów Europy Środkowo-Wschodniej, których społeczeństwa bogacą się i konsumują coraz więcej. Korzystają na tym również polskie sklepy online, które stale zwiększają tam sprzedaż. Szczególnie widać to w przypadku Rumunii, która w tej chwili staje się ważnym, bardzo dużym i chłonnym rynkiem.

Zagranicę szybko i elastycznie

Odbiorcami przesyłek międzynarodowych z Polski są w większości osoby prywatne. Umożliwienie odbiorcy wygodnego i elastycznego sposobu otrzymywania paczek to podstawa budowania pozycji rynkowej. GLS już prawie w całej Europie oferuje usługę FlexDeliveryService. Polega na tym, że odbiorcy paczek mogą aktywnie uczestniczyć w realizacji doręczenia i korzystać z szeregu opcji jak m.in. zmiana daty dostawy, doręczenie na nowy adres, odbiór własny w oddziale lub w punkcie ParcelShop (tylko w Polsce jest już ponad 1600 takich punktów), pozostawienie paczki we wskazanym przez odbiorcę miejscu, a nawet dostawy wieczorne lub sobotnie.

więcej informacji:

GLS RSS ALERT    /    przesyłki kurierskie RSS ALERT    /    Brexit RSS ALERT    /    Michał Rząsa RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.194.83
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.