REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Łańcuch dostaw przeszedł konsolidację

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 10-09-2015, 13:02
Łańcuch dostaw przeszedł konsolidację
fot.PTWP

Łańcuch dostaw w branży spożywczej w ostatnich latach przeszedł znaczącą konsolidację. W porównaniu do poprzedniej dekady spadła znacząco na rynku liczba prywatnych hurtowni na rzecz dużych dystrybutorów takich jak Eurocash, Farutex czy Iglotex – powiedziała serwisowi portalspóżywczy.pl Anna Żurek, Trade Marketing Manager z Instytutu Innowacji i Nowoczesnych Technologii w Logistyce Sp. z o.o.

REKLAMA

To duzi gracze często z własną flotą aut, zapleczem produkcyjnym i markami własnymi którzy skupiają wokół siebie coraz więcej małych i średnich klientów. Jej zdaniem, lokalne hurtownie stanowią już raczej zaplecze uzupełniające dla małych sklepów w mniejszych miejscowościach. Natomiast sieci mają własne centra dystrybucyjne, które są zatowarowywane przez dostawców.

 - Uprościło i skróciło to znacznie łańcuch dostaw, ale spowodowało też zmniejszenie marż i nacisk na cenę co w praktyce oznacza dalszą konsolidację rynku i totalną walkę cenową. W tej chwili żywność w Polsce jest najtańsza w całej Unii Europejskiej, a konkurencja w branży bardzo duża i nie ma już za dużo miejsca dla nowych produktów – uważa Anna Żurek.

 Często jest tak, że aby wejść na rynek z nowym produktem dystrybutor musi usunąć dotychczasowy odpowiednik, co oznacza niestety dla producenta w praktyce ogromną presję cenową. Mimo to organizacja dostaw w ostatnich kilku latach uległa znaczącej poprawie m.in. wyraźnie wzrósł sektor chłodni i mroźni, poprawiła się infrastruktura drogowa, a co za tym idzie efektywność i skrócenie czasu dostaw. - Z naszych obserwacji wynika że wskaźnik delivery accurancy w sieciach przekracza ponad 80 proc. a czas dostaw często skraca się poniżej zwyczajowych 48 ha. Ostatnie lata przyniosły również spektakularny wzrost zamówień przez Internet, który wzrasta z roku na rok dwucyfrowo, klienci coraz częściej korzystają z tej formy robienia zakupów i dostaw bezpośrednich door to door nie tylko do firm, ale do swoich domów. Zaowocowało to m.in. spadkiem cen usług w branży przesyłek kurierskich i wejściem takich wielkich firm na polski rynek jak np. Amazon w zeszłym roku – wyjaśnia Anna Żurek z Instytutu Innowacji i Nowoczesnych Technologii w Logistyce.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 202) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH