Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Łańcuch dostaw przeszedł konsolidację

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 10-09-2015, 13:02
Łańcuch dostaw przeszedł konsolidację
fot.PTWP

Łańcuch dostaw w branży spożywczej w ostatnich latach przeszedł znaczącą konsolidację. W porównaniu do poprzedniej dekady spadła znacząco na rynku liczba prywatnych hurtowni na rzecz dużych dystrybutorów takich jak Eurocash, Farutex czy Iglotex – powiedziała serwisowi portalspóżywczy.pl Anna Żurek, Trade Marketing Manager z Instytutu Innowacji i Nowoczesnych Technologii w Logistyce Sp. z o.o.

To duzi gracze często z własną flotą aut, zapleczem produkcyjnym i markami własnymi którzy skupiają wokół siebie coraz więcej małych i średnich klientów. Jej zdaniem, lokalne hurtownie stanowią już raczej zaplecze uzupełniające dla małych sklepów w mniejszych miejscowościach. Natomiast sieci mają własne centra dystrybucyjne, które są zatowarowywane przez dostawców.

 - Uprościło i skróciło to znacznie łańcuch dostaw, ale spowodowało też zmniejszenie marż i nacisk na cenę co w praktyce oznacza dalszą konsolidację rynku i totalną walkę cenową. W tej chwili żywność w Polsce jest najtańsza w całej Unii Europejskiej, a konkurencja w branży bardzo duża i nie ma już za dużo miejsca dla nowych produktów – uważa Anna Żurek.

 Często jest tak, że aby wejść na rynek z nowym produktem dystrybutor musi usunąć dotychczasowy odpowiednik, co oznacza niestety dla producenta w praktyce ogromną presję cenową. Mimo to organizacja dostaw w ostatnich kilku latach uległa znaczącej poprawie m.in. wyraźnie wzrósł sektor chłodni i mroźni, poprawiła się infrastruktura drogowa, a co za tym idzie efektywność i skrócenie czasu dostaw. - Z naszych obserwacji wynika że wskaźnik delivery accurancy w sieciach przekracza ponad 80 proc. a czas dostaw często skraca się poniżej zwyczajowych 48 ha. Ostatnie lata przyniosły również spektakularny wzrost zamówień przez Internet, który wzrasta z roku na rok dwucyfrowo, klienci coraz częściej korzystają z tej formy robienia zakupów i dostaw bezpośrednich door to door nie tylko do firm, ale do swoich domów. Zaowocowało to m.in. spadkiem cen usług w branży przesyłek kurierskich i wejściem takich wielkich firm na polski rynek jak np. Amazon w zeszłym roku – wyjaśnia Anna Żurek z Instytutu Innowacji i Nowoczesnych Technologii w Logistyce.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 948) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.