Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Łańcuch dostaw w branży spożywczej jest specyficzny

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 08-02-2016, 12:38
Łańcuch dostaw w branży spożywczej jest specyficzny
Aleksander Król /fot. DB Schenker Logistics.

Rynek spożywczy jest szczególnie podatny na wahania sezonowe, dlatego bardzo ważne jest doświadczenie operatora w planowaniu i konstruowaniu całego procesu łańcucha ostaw. Bardzo duże znaczenie ma dostosowanie się nie tylko do specyficznych oczekiwań klienta, ale także dopasowanie do wymagań odbiorców i umiejętność szybkiego reagowania na nieoczekiwane zdarzenie – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Aleksander Król, menedżer ds. kluczowych klientów w DB Schenker Logistics.

Aby uniknąć niepotrzebnych strat, nie można zbagatelizować zmieniającego się zapotrzebowania na dany produkt w skali roku. Warto przewidzieć takie ryzyko już na etapie negocjowania umów z podwykonawcami – np. z deweloperami powierzchni magazynowych czy z przewoźnikami lub dostawcami sprzętu (np. wózków widłowych). Istotna jest także umiejętność zarządzania zasobami ludzkimi i równoległymi projektami, co ma szczególne znaczenia w logistyce kontraktowej. Często na jednej powierzchni magazynowej obsługiwani są bowiem klienci o diametralnie różnych wymaganiach.

- Personel odpowiedzialny za towary na różnych etapach (magazynowanie, usługi VAS, załadunek czy dostawy) musi zostać odpowiednio przeszkolony, znać proces i specyfikę samego produktu. Precyzyjne instrukcje dotyczące najbardziej newralgicznych etapów procesu, takich jak przeładunek, postępowanie z dostawą do finalnego odbiorcy, pozwalają zminimalizować ryzyko wystąpienia uszkodzeń czy opóźnień – mówi Aleksander Król.

Zwraca także uwagę na inny ważny element - jest to ścisła współpraca pomiędzy działami obsługi po stronie klienta i operatora. Bardzo często to operator przejmuje odpowiedzialność za kontakt z finalnym odbiorcą, informując go o ewentualnych odchyleniach, czy też ustalając inny tryb dostawy. - Dlatego też tak istotne jest przekazywanie rzetelnych danych i informowanie o wszystkim zarówno klienta jak i odbiorców odpowiednio wcześnie, bez zbędnej zwłoki. Takie działanie pozwala często uniknąć dodatkowych kosztów związanych chociażby ze zwrotami towaru. Jeżeli nie uda się zapobiec stracie lub uszkodzeniu, to sprawne i odpowiedzialne przeprowadzenie postępowania procesu reklamacyjnego jest tym, co świadczy o odpowiedzialnym i partnerskim podejściu operatora logistycznego do biznesu – mówi menedżer ds. kluczowych klientów w DB Schenker Logistics.

Nie można też zapominać o potrzebie regularnej wymiany spostrzeżeń i doświadczeń między klientem i operatorem. - Jedna ze stron jest specjalistą w zakresie swoich produktów, druga strona zna możliwości i wyzwania związane z logistyką. Taka współpraca pozwala wypracować najlepsze rozwiązania, choćby najbardziej optymalny sposób pakowania towaru – mówi Aleksander Król.


Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH