Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Łatwiej zarobić niż przechować majątek na pokolenia. O narzędziach sukcesyjnych w rozmowie z założycielem family office

Sukcesja, czyli zarządzanie majątkiem rodziny tak, aby służył on kolejnym pokoleniom – to ważne dylematy, które stoją także przed przedsiębiorcami z branży spożywczej. Jaką rolę pełnią w tych procesach tzw. family office i fundacje rodzinne?

Łatwiej zarobić niż przechować majątek na pokolenia. O narzędziach sukcesyjnych w rozmowie z założycielem family office
Mariusz Pawlak, partner w Lorek Pawlak Family Office

Słowo „family office” stało się modne w ostatnim czasie, w kontekście ważnego wyzwania dla polskich przedsiębiorców, jakim jest sukcesja. Zapytaliśmy więc o definicję u źródła.

- Family office to całkiem młody twór na polskim rynku. I nie ma się co dziwić – jeszcze 20 lat temu przedsiębiorcy byli zajęci budowaniem swoich biznesów, będąc jeszcze na tyle aktywnymi, że nie myśleli o budowaniu majątków rodzinnych i sukcesji. Teraz wielu z nich chce rozsądnie zarządzić swoimi aktywami. Choć nadal znane są przypadki właścicieli, którzy zaniedbują zgromadzone prywatnie majątki, wciąż twierdzą, że „zajmą się tym później” – tłumaczy Mariusz Pawlak, partner w Lorek Pawlak Family Office.

Jak dodaje, family office to przedłużenie właściciela majątku, który z jednej strony jest wystarczająco zamożny, ale z drugiej te pieniądze są dla niego też pewnego rodzaju obciążeniem, bo musi się ciągle sam zastanawiać, co z nimi zrobić – jak je dobrze rozdysponować i jak przekazać młodemu pokoleniu.

- Z jednej strony taki człowiek ma kontakt z różnymi dostawcami pomysłów biznesowych – bankierami, przedstawicielami różnych instytucji finansowych. I jeśli dorobił się majątku na przykład w przemyśle spożywczym, to może nie do końca zna się na rynku finansowym, albo po prostu nie chce mu się uczyć tych mechanizmów. Potrzebuje kogoś na kształt dyrektora finansowego, ale nie w firmie, tylko zarządzającego jego majątkiem prywatnym. On jest mu potrzebny do tego, żeby w jego imieniu zweryfikował wszystkie możliwości zainwestowania majątku. Żeby przeczytał, przeanalizował i dowiedział się tego, co ktoś inny w sposób bezpośredni i pośredni próbuje wyrazić w swoich ofertach. To jest właśnie rola family office – mówi Mariusz Pawlak.

- Właściciel majątku opłaca sam swoje family office i ono nie ma żadnych innych źródeł dochodu, jak na przykład z tytułu prowizji od sprzedanych instrumentów inwestycyjnych – dodaje.

- Właściciel rodzinnego majątku przez family office może właściwie załatwić wszystkie sprawy – założyć rachunek w banku, rozwiązać wszystkie kwestie związane z napisaniem testamentu czy znaleźć odpowiednich doradców prawnych i podatkowych. Jeżeli chce pomyśleć o sukcesji, to także mu pomożemy - tłumaczy.

więcej informacji:

Mariusz Pawlak RSS ALERT    /    Lorek Pawlak Family Office RSS ALERT    /    spadek RSS ALERT    /    sukcesja RSS ALERT    /    firmy rodzinne RSS ALERT    /    fundacje rodzinne RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.80.85.76
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.