Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Lodówka sama zamówi produkty spożywcze?

  • www.portalspozywczy.pl
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 21-12-2015, 10:34
Lodówka sama zamówi produkty spożywcze?
Inteligentna lodówka, która złoży zamówienie na kończące się produkty spożywcze, zanim zdąży się o tym pomyśleć? fot. Shutterstock

W Polsce internet rzeczy jest na bardzo wczesnym etapie rozwoju, ale dynamika rozwoju tej technologii przyspiesza. Do 2018 roku wartość tego typu rozwiązań będzie warta ponad 12 mld złotych. W USA np. 40 proc. amerykańskich przedsiębiorstw w ciągu najbliższych dwóch lat planuje wykorzystać internet rzeczy, aby zwiększyć sprzedaż swoich produktów.

Inteligentna lodówka, która złoży zamówienie na kończące się produkty spożywcze, zanim zdąży się o tym pomyśleć? Samochód, który sam umówi właściciela na konieczną wizytę serwisową? To tylko kilka przykładów zastosowania internet of things.

Internet rzeczy to w  uproszczeniu koncepcja oparta na wykorzystaniu urządzeń, które dzięki Bluetooth, Wi-Fi lub mobilnemu internetowi gromadzą, przetwarzają i wymieniają dane, jednocześnie pozwalając użytkownikom na ich odbiór. I chociaż w Polsce internet rzeczy jest na bardzo wczesnym etapie rozwoju, to jednak dynamika rozwoju tej technologii nie pozostawia złudzeń – już niedługo w każdym gospodarstwie domowym będziemy mieli z nim do czynienia, a wiele firm bardzo chętnie będzie z niego korzystało.

Zastosowań tego rodzaju rozwiązań może być bardzo wiele. Jednym z przykładów wykorzystania internetu rzeczy jest tzw. elektronika noszona (ang. wearable devices). Globalny rynek tych urządzeń będzie w tym roku wart aż 16 miliardów dolarów. Rosnąca popularność technologii ubieralnych sprawia, że stają się one atrakcyjne zarówno dla samych użytkowników, jak i dla firm. Inteligentne zegarki czy opaski w powiązaniu z aplikacjami oferują nowe funkcjonalności, takie jak np.: monitorowanie osiągnięć sportowych czy stanu zdrowia. Konsumenci chętnie sięgają po „gadżety”, które ułatwiają im życie.

Z drugiej strony z uwagi na fakt, że urządzenia te pozwalają na szybkie gromadzenie i przetwarzanie danych, są one także łakomym kąskiem dla marketerów. Informacje przez nie przetwarzane zawierają bezcenne dane dotyczące naszego stylu życia i zwyczajów, także zakupowych. Można je wykorzystywać w takich działaniach jak m.in.: programy lojalnościowe w punktach sprzedaży np. zamiast na różnych kartach klienci będą zbierać punkty przykładając smartwatch – inteligentny zegarek do beacona, co może być szczególnie ciekawe w przypadku ofert łączonych przygotowanych przez kilka sklepów.

– Marketerzy mogą również, dzięki elektronice noszonej, lepiej personalizować przekazy reklamow, np. dopasowywać do aktualnej lokalizacji konsumenta, ustalonej w oparciu o dane z geolokalizatora zamontowanego w jednym z posiadanych przez niego urządzeń lub ubrań – mówi Maciej Wyszyński dyrektor zarządzający rynkami DACH, CEE oraz MEA w Sociomantic Labs.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 472) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH