REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Logistyka musi dostosowywać się do wymagań odbiorców

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 11-05-2015, 14:24
Logistyka musi dostosowywać się do wymagań odbiorców
Marcin Turski, dyrektor ds. sprzedaży i obsługi klienta w firmie Fresh Logistics /fot. Fresh Logistics

Czynnikiem, który w dużej mierze stymuluje firmy produkcyjne z branży spożywczej do wdrażania metody „just in time”, są wymagania odbiorców. Powszechnie wiadomo, że oczekiwany czas dostawy produktów skraca się i usługa dostawy następnego dnia niejednokrotnie oznacza konieczność dostawy w ciągu 12 godzin od momentu odbioru towaru z fabryki – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Marcin Turski, dyrektor ds. sprzedaży i obsługi klienta w firmie Fresh Logistics.

REKLAMA

Zaznacza, iż aby sprostać tym wymaganiom, producenci szukają balansu pomiędzy utrzymywaniem zapasów a produkcją pod konkretne zlecenia. W pierwszym przypadku konsekwencją są koszty utrzymania zapasów czy też ryzyko przeterminowania towaru, w drugim ograniczeniem jest czas od otrzymania zamówienia do momentu planowanej dostawy.

- Zjawiskiem, które w dużej mierze jest ograniczeniem dla producentów żywności, jest zmienność poziomu zamówień. O ile w branży motoryzacyjnej popyt na pojazdy jest w miarę stabilny oraz produkcja jest powtarzalna dzięki temu, że modele produkowane w danej fabryce zmieniane są relatywnie rzadko, o tyle w branży spożywczej rynek rządzi się zupełnie innymi prawami. Poziom produkcji uzależniony jest od pory roku czy też promocji organizowanych przez odbiorców towaru – mówi Marcin Turski.

Podkreśla, że na konsumpcję w dużej mierze wpływają również czynniki zupełnie niezależne takie jak pogoda. Dobrym przykładem jest sezon „grillowy” - wystarczy kilka słonecznych dni, aby ożywić sprzedaż produktów mięsnych oraz warzyw używanych do sałatek. - Mimo powyższych ograniczeń możliwe jest wdrożenie wielu rozwiązań na płaszczyźnie współpracy pomiędzy producentem a operatorem logistycznym. Przykładem jest ustalanie okien załadunkowych u nadawców i rozładunkowych u odbiorców, a także gwarantowanie czasu załadunków i rozładunków. Dzięki tym działaniom możliwe jest efektywne zarządzanie zasobami na poszczególnych szczeblach łańcucha logistycznego, umożliwiające między innymi dokładne zaplanowanie odpowiedniej liczby pracowników oraz środków transportu oraz skrócenie czasu wykonywanych operacji logistycznych. Coraz więcej firm korzysta również ze wspólnie opracowanych rozwiązań IT, wspomagających te działania, np. narzędzi umożliwiających awizowanie dostaw, czasów przyjazdu samochodów oraz czasów załadunku i rozładunku – mówi dyrektor w firmie Fresh Logistics.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 113) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 215)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH