REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Lowe Media: „Millenialsi” są wyzwaniem dla producentów żywności

  • Autor: portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 02-11-2015, 11:23
Lowe Media: „Millenialsi” są wyzwaniem dla producentów żywności
Grzegorz Wierchowiec, kierownik ds. badań i analiz Lowe Media. Fot. materiały prasowe

W ostatnich latach pojawił nowy typ konsumenta – to młoda, pracująca osoba, najczęściej mężczyzna, który wciąż mieszka z rodzicami i posiada spory budżet na własne wydatki. Takie osoby, tzw. „millenialsi”, stawią wyzwanie dla marek nie tylko spożywczych, ale i interesujący target – uważa Grzegorz Wierchowiec, kierownik ds. badań i analiz Lowe Media.

REKLAMA

- Jak pokazują badania, np. Eurostat w 2012 roku, 43 proc. młodych Polaków w wieku 25-34 lata mieszka z rodzicami. To 2,8 mln osób, z czego większość to młodzi mężczyźni. Wokół tego zjawiska firma badawcza 4Prm definiuje ciekawy trend demograficzny „Dzieci gniazdowników”, wśród których - co ciekawe - bezrobocie nie jest wiele wyższe niż w innych grupach. A 2/3 z nich pracuje na pełny etat – mówi Grzegorz Wierchowiec.

Jak tłumaczy są to tzw. „millenialsi”, czyli „sprytni konsumpcjoniści”. – Są oni dużym wyzwaniem dla marek nie tylko spożywczych, ale i atrakcyjnym targetem. „Gniazdowniki” z jednej strony stołują się w rodzinnych domach, z drugiej strony dysponują sporym budżetem na własne potrzeby - ocenia.

Zwraca on uwagę, że produkty dedykowane mężczyznom (bez względu na wiek) obecnie reklamują się jako produkty z większą zawartością protein, o większej gramaturze, czy ostrzej doprawione. Tymczasem ten sposób komunikacji z rynkiem już się nie sprawdza, ponieważ kultura, w której żyjemy przechodzi przemianę od „kultury pracy” do „kultury rozrywki”. To zaś oznacza, że im młodszy mężczyzna tym większe znaczenie ma dla niego „rozrywkowy aspekt produktu”.

W kontekście produktów spożywczych może to oznaczać konieczność łączenia produktu z pewnym zestawem unikalnych emocjonalnych benefitów, które produkt poza wartościami czysto funkcjonalnymi (np. odżywczymi) byłby  w stanie konsumentowi dostarczyć.

 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 371) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH