Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Lowe Media: „Millenialsi” są wyzwaniem dla producentów żywności

  • Autor: portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 02-11-2015, 11:23
Lowe Media: „Millenialsi” są wyzwaniem dla producentów żywności
Grzegorz Wierchowiec, kierownik ds. badań i analiz Lowe Media. Fot. materiały prasowe

W ostatnich latach pojawił nowy typ konsumenta – to młoda, pracująca osoba, najczęściej mężczyzna, który wciąż mieszka z rodzicami i posiada spory budżet na własne wydatki. Takie osoby, tzw. „millenialsi”, stawią wyzwanie dla marek nie tylko spożywczych, ale i interesujący target – uważa Grzegorz Wierchowiec, kierownik ds. badań i analiz Lowe Media.

- Jak pokazują badania, np. Eurostat w 2012 roku, 43 proc. młodych Polaków w wieku 25-34 lata mieszka z rodzicami. To 2,8 mln osób, z czego większość to młodzi mężczyźni. Wokół tego zjawiska firma badawcza 4Prm definiuje ciekawy trend demograficzny „Dzieci gniazdowników”, wśród których - co ciekawe - bezrobocie nie jest wiele wyższe niż w innych grupach. A 2/3 z nich pracuje na pełny etat – mówi Grzegorz Wierchowiec.

Jak tłumaczy są to tzw. „millenialsi”, czyli „sprytni konsumpcjoniści”. – Są oni dużym wyzwaniem dla marek nie tylko spożywczych, ale i atrakcyjnym targetem. „Gniazdowniki” z jednej strony stołują się w rodzinnych domach, z drugiej strony dysponują sporym budżetem na własne potrzeby - ocenia.

Zwraca on uwagę, że produkty dedykowane mężczyznom (bez względu na wiek) obecnie reklamują się jako produkty z większą zawartością protein, o większej gramaturze, czy ostrzej doprawione. Tymczasem ten sposób komunikacji z rynkiem już się nie sprawdza, ponieważ kultura, w której żyjemy przechodzi przemianę od „kultury pracy” do „kultury rozrywki”. To zaś oznacza, że im młodszy mężczyzna tym większe znaczenie ma dla niego „rozrywkowy aspekt produktu”.

W kontekście produktów spożywczych może to oznaczać konieczność łączenia produktu z pewnym zestawem unikalnych emocjonalnych benefitów, które produkt poza wartościami czysto funkcjonalnymi (np. odżywczymi) byłby  w stanie konsumentowi dostarczyć.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 294) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.