Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Magazyn ID Logistics w technologii 3D

ID Logistics, dostawca usług logistycznych specjalizujący się w logistyce kontraktowej, testuje innowacyjne narzędzie cyfrowego zarządzania przestrzenią magazynową. Przy współpracy z Gospodarczym Instytutem Analiz Przestrzennych (GIAP) przygotowany został w technologii 3D trójwymiarowy model wielkopowierzchniowego centrum logistycznego w Mszczonowie. Ma on ułatwić planowanie przestrzeni magazynowej oraz wspierać optymalizację i doskonalenie procesów logistycznych.

Magazyn ID Logistics w technologii 3D
fot. ID Logistics Polska

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 07-06-2017, 14:02

Model 3D mszczonowskiego centrum logistycznego powstał przy użyciu technologii firmy NavVis, która opiera się na skanowaniu obiektów za pomocą robota M3. Obecnie jest to jedna z najnowocześniejszych i najbardziej efektywnych metod skaningu laserowego, a ID Logistics jest pierwszą w Polsce firmą z branży logistycznej, która zdecydowała się na jej zastosowanie. Prace nad przygotowaniem modelu 3D przeprowadzone zostały w dwóch etapach. Najpierw robot M3 zeskanował wnętrze całego centrum logistycznego o łącznej powierzchni 45 tys. mkw, w tym część magazynową, biurową i zaplecze socjalne. Urządzenie wyposażone było w sześć wysokorozdzielczych kamer i trzy skanery laserowe, co pozwoliło na pozyskanie kompleksowych danych przestrzennych w postaci panoramicznych zdjęć oraz tzw. „chmury punktów”. Całkowity czas skanowania obiektu wyniósł zaledwie 15 godzin, w tym czasie M3 pokonał trasę o długości 8,4 km. Dzięki zastosowaniu NavVis kompletny wynik skanowania uzyskano kilkadziesiąt razy szybciej niż ma to miejsce w przypadku tradycyjnych metod. Drugim etapem była obróbka materiału cyfrowego zebranego przez M3, przeprowadzona na zewnętrznych serwerach GIAP. Wynikiem prac było powstanie modelu 3D obiektu, dostępnego za pomocą prostej w obsłudze aplikacji webowej IndoorViewer oraz przygotowanie danych do dalszego przetwarzania. Zeskanowanie centrum logistycznego pozwoli także na jego prezentację w technologii VR (Virtual Reality – rzeczywistość wirtualna), za pomocą okularów VR.

- Chcielibyśmy, aby efektem współpracy z firmą GIAP było stworzenie narzędzia dającego możliwość wygodnego i efektywnego planowania procesów. Możliwości takie zwiększają elastyczność naszych operacji, pozwalają na szybkie reagowanie na oczekiwania klienta, a często w przejrzysty sposób pomagają zaprezentować propozycje przyszłych zmian wyprzedzając jego oczekiwania. Jest to pierwszy taki projekt w środowisku magazynu wielkopowierzchniowego. Zdecydowaliśmy się na przeprowadzenie go w naszym największym magazynie. Jeśli potwierdzimy potencjał, jaki niesie za sobą tego typu technologia, będziemy szukać dalszych obszarów jej zastosowania - mówi Piotr Krasoń, project manager ID Logistics Polska.   

więcej informacji:

ID Logistics RSS ALERT    /    Piotr Krasoń RSS ALERT    /    magazyny ID Logistics RSS ALERT    /    technologie magazynowe RSS ALERT    /    Sławomir Hemerling-Kowalczyk RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.228.38.35
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.