Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Małe firmy radzą sobie coraz lepiej. Handel wśród branż notujących ożywienie

  • Autor: portalspozywczy.pl, pr
  • Data: 28-10-2013, 11:36
Małe firmy radzą sobie coraz lepiej. Handel wśród branż notujących ożywienie
Krzysztof Kuniewicz, dyrektor generalny Bibby Financial Services. Fot. Bibby

Bibby MSP Index mierzący nastroje wśród polskich firm z sektora MSP, po raz drugi z rzędu rośnie. W VI edycji ogólnopolskiego badania polepsza się płynność finansowa przedsiębiorstw. Dobrze radzą sobie handel, usługi i transport.

Ogólnopolskie badanie sektora MSP - Bibby MSP Index po raz drugi z rzędu przynosi polepszenie nastrojów wśród przedsiębiorców. Bibby MSP Index wzrósł do poziomu 54,2 pkt. z 51,7 pkt. notowanego w kwietniu br. To systematyczna poprawa koniunktury, z nadzieją na utrzymanie rosnącego trendu w 2014 roku. Wobec najniższego dotąd rezultatu indeksu 41 pkt. z października 2012 r. wzrost wyniósł aż 13,2 pkt. Rosną także indeksy branżowe transportu, handlu i usług przy stabilizacji indeksów produkcji i budownictwa.

- Małe i średnie firmy najbardziej odczuły skutki spowolnienia gospodarki. Nie mając zasobów dużych koncernów musiały błyskawicznie reagować na zmiany otoczenia ograniczając koszty, zatrudnienie i inwestycje. Tym bardziej cieszy, że od 2 fal naszego badania rośnie optymizm tej kluczowej z punktu widzenia sytuacji ekonomicznej grupy przedsiębiorstw, co rokuje na trwałe ożywienie koniunktury - mówi Krzysztof Kuniewicz, dyrektor generalny Bibby Financial Services.

Elementem składowym, który najmocniej wpłynął na wzrost indeksu była płynność finansowa - wzrosła do poziomu 14,6 pkt. wobec 13,2 pkt w poprzedniej wiosennej fali badania. Co ważne poprawa w tym obszarze nie jest efektem dyscypliny płatniczej kontrahentów, lecz wynikiem konsekwentnych działań windykacyjnych w firmach. Pozostałe wskaźniki tworzące Bibby MSP Indeks - sprzedaż, inwestycje, zatrudnienie i finansowanie zewnętrzne utrzymały się na podobnym poziomie, co oznacza stabilizację nastrojów wśród przedsiębiorców.

- Nasze badania pokazują, że przedsiębiorcy nie lekceważą już problemu zaległych płatności i niesolidnych dłużników. Finansowanie własnej firmy kosztem kontrahenta jest coraz rzadziej tolerowane, co jeszcze bardziej zwiększy zainteresowanie zewnętrznymi źródłami finansowania takimi jak faktoring - komentuje Krzysztof Kuniewicz.

Badanie Bibby MSP Index prowadzone jest 2 razy w roku na reprezentatywnej, ogólnopolskiej próbie małych i średnich firm zatrudniających od 10 do 250 osób. Obok śledzenia nastrojów i kondycji ekonomicznej bada wybrane problemy funkcjonowania przedsiębiorstw w tym popularność i dostępność zewnętrznych źródeł finansowania. Badanie prowadzi firma Keralla Research z Wrocławia.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 864) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.