Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Małe i średnie firmy stawiają na mobilność i responsywność

  • Autor: www.portalspozywczy.pl / pr
  • Data: 25-04-2016, 09:57

60 proc. stron internetowych polskich firm z sektora MŚP posiada wersję mobilną lub responsywną. Oznacza to, że jest ona dostępna na wielu urządzeniach: laptopach, tabletach i smartfonach. - Realizacja potrzeb „tu i teraz” pozytywnie wpływa na lepsze relacje z klientami. Strona mobilna świetnie współgra z portalami społecznościowymi – uważa Maciej Fiszer, lider zespołu UX (User Experience) w home.pl.

- Dlaczego mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa inwestuje w technologię mobilną i responsywną? Bo wiedzą, że ich klienci, nieważne gdzie są, w szybszym czasie sprawdzą informacje lub dokonają zakupów online, strona załaduje się 10 razy szybciej, jednocześnie nie zużywając transferu komórkowego – wyjaśnia Maciej Fiszer. - Strony mobilne różnią się od tych tradycyjnych. Zostały z nich wyeliminowane mniej istotne wiadomości. Wielkość linków, czcionek i obrazów zbudowane są pod technologie dotykowe, a nie klikanie myszką. Strony mobilne mogą pobrać naszą lokalizację i jeśli szukamy lokalu czy sklepu, to możemy wyznaczyć do niego drogę – dodaje.

Według badania przygotowanego na zlecenie home.pl przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia wynika, że aż 60 proc. stron internetowych polskich firm z sektora MŚP posiada wersję mobilną lub responsywną.  Najczęściej stosują je mikroprzedsiębiorstwa (65 proc.), rzadziej średnie (60 proc.) i małe (48 proc.).

- Wynika to ze świadomości, że bycie mobilnym w dzisiejszym świecie oznacza bycie bardziej konkurencyjnym – dodaje Fiszer. - Zauważalny wzrost aktywności na mobilnych stronach zauważamy w południe. Wtedy, będąc na spotkaniach lub biznesowych lunchach, Polacy sięgają po telefony i tablety w poszukiwaniu informacji oraz dostępu do firmowej poczty i dokumentów. Realizacja potrzeb „tu i teraz” pozytywnie wpływa na lepsze relacje z klientami. Strona mobilna świetnie współgra z portalami społecznościowymi – stojąc w kolejce, klienci mogą przeglądać oferty sklepów internetowych i dzielić się informacjami za pośrednictwem np. Facebooka ze znajomymi – tłumaczy.

W 2015 roku firma Google wprowadziła nawet nowy algorytm wyszukiwania, który dodaje firmom dodatkowe punkty za kompatybilność z urządzeniami mobilnymi. Taki krok przekłada się na większą liczbę odwiedzin, a co za tym idzie, także większą liczbę klientów odwiedzających stronę internetową.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 290) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH