REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Manager Frutarom Etol: Sytuacja w rynku aromatów jest dynamiczna

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 31-01-2013, 15:38
Manager Frutarom Etol: Sytuacja w rynku aromatów jest dynamiczna

Współpraca producentów aromatów z producentami żywności ma dzisiaj charakter bardziej merytoryczny. Producent żywności, chcąc dostarczyć odpowiedni produkt musi przeanalizować technologiczne aspekty procesu produkcyjnego. Wymaga od dostawców podpowiedzi, doradztwa technologicznego i oczekuje na wyspecjalizowany dodatek do żywności - mówi Michał Kociszewski, product manager w firmie Frutarom Etol.

REKLAMA

Jego zdaniem, sytuacja w rynku aromatów jest dynamiczna, ponieważ wiele się dzieje w przetwórstwie żywności. A sytuacja producentów aromatów spożywczych uzależniona jest także od kondycji przetwórców. - Mali i średni producenci żywności borykają się z trudnościami związanymi ze zbytem swoich produktów. Wielu z nich analizując bezpieczeństwo swojego biznesu widzi jedyną drogę zbytu swoich wyrobów nie poprzez kanały tradycyjne, a poprzez sieci handlowe - tłumaczy.

Tymczasem, jak zauważa manager Frutarom Etol, na taki kierunek wskazują wyniki sprzedaży detalicznej w Polsce w 2012 roku wyraźnie.

- Sprzedaż detaliczna przeniosła się z dużych wielopowierzchniowych hipermarketów do mniejszych metrażowo dyskontów. Taki trend sprzedaży będzie się również rozwijał w 2013-2014 roku. Chcociażby Biedronka planuje do 2015 roku rozbudować swoją sieć o kolejne 1000 sklepów , ale zmodyfikowanych handlowo pod kątem potrzeb lokalnych konsumentów - mówi Michał Kociszewski.

Jak ocenia, dla małych i średnich producentów żywności szansą mogą być produkty spożywcze pod marką private label. Takich produktów szukają zarówno sieci dyskontowe, jak i wielopowierzchniowe.

- Następuje wzrost sprzedaży marek własnych - w segmencie słodyczy nawet o 40 proc., a także w segmentach koncentratów deserów i ciast, galanterii śniadaniowej - mówi Michał Kociszewski.

Zauważa, on spadek zapotrzebowania na aromaty, który jednak jest związany ze zmieniającymi się trendami w produktach żywnościowych. - Współpraca z producentami żywności ma dzisiaj charakter bardziej merytoryczny. Do dyspozycji naszych klientów są serwisy smakowe czyli zespoły R&D mające pomóc technologom w dobraniu charakterystycznego aromatu tak, aby podkreślić nutę gotowego produktu - mówi.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 409) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH