Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Manager Frutarom Etol: Sytuacja w rynku aromatów jest dynamiczna

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 31-01-2013, 15:38
Manager Frutarom Etol: Sytuacja w rynku aromatów jest dynamiczna

Współpraca producentów aromatów z producentami żywności ma dzisiaj charakter bardziej merytoryczny. Producent żywności, chcąc dostarczyć odpowiedni produkt musi przeanalizować technologiczne aspekty procesu produkcyjnego. Wymaga od dostawców podpowiedzi, doradztwa technologicznego i oczekuje na wyspecjalizowany dodatek do żywności - mówi Michał Kociszewski, product manager w firmie Frutarom Etol.

Jego zdaniem, sytuacja w rynku aromatów jest dynamiczna, ponieważ wiele się dzieje w przetwórstwie żywności. A sytuacja producentów aromatów spożywczych uzależniona jest także od kondycji przetwórców. - Mali i średni producenci żywności borykają się z trudnościami związanymi ze zbytem swoich produktów. Wielu z nich analizując bezpieczeństwo swojego biznesu widzi jedyną drogę zbytu swoich wyrobów nie poprzez kanały tradycyjne, a poprzez sieci handlowe - tłumaczy.

Tymczasem, jak zauważa manager Frutarom Etol, na taki kierunek wskazują wyniki sprzedaży detalicznej w Polsce w 2012 roku wyraźnie.

- Sprzedaż detaliczna przeniosła się z dużych wielopowierzchniowych hipermarketów do mniejszych metrażowo dyskontów. Taki trend sprzedaży będzie się również rozwijał w 2013-2014 roku. Chcociażby Biedronka planuje do 2015 roku rozbudować swoją sieć o kolejne 1000 sklepów , ale zmodyfikowanych handlowo pod kątem potrzeb lokalnych konsumentów - mówi Michał Kociszewski.

Jak ocenia, dla małych i średnich producentów żywności szansą mogą być produkty spożywcze pod marką private label. Takich produktów szukają zarówno sieci dyskontowe, jak i wielopowierzchniowe.

- Następuje wzrost sprzedaży marek własnych - w segmencie słodyczy nawet o 40 proc., a także w segmentach koncentratów deserów i ciast, galanterii śniadaniowej - mówi Michał Kociszewski.

Zauważa, on spadek zapotrzebowania na aromaty, który jednak jest związany ze zmieniającymi się trendami w produktach żywnościowych. - Współpraca z producentami żywności ma dzisiaj charakter bardziej merytoryczny. Do dyspozycji naszych klientów są serwisy smakowe czyli zespoły R&D mające pomóc technologom w dobraniu charakterystycznego aromatu tak, aby podkreślić nutę gotowego produktu - mówi.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 520) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH