Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Marek Lipka, Carrefour: Rok 2019 będzie pełen wyzwań dla naszych supermarketów (wideo)

Inwestujemy w rozwój supermarketów, zarówno jeśli chodzi o ofertę handlową jak i liczbę sklepów - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Marek Lipka, dyrektor handlowy w Carrefour Polska.

Marek Lipka, Carrefour: Rok 2019 będzie pełen wyzwań dla naszych supermarketów (wideo)
Marek Lipka, dyrektor handlowy w Carrefour Polska. Fot. PTWP

Autor: Olimpia Wolf, portalspozywczy.pl
Data: 14-02-2019, 09:40

Jaką rolę pełnią w strategii Carrefoura supermarkety?
Supermarkety są częścią całego parku sklepów Carrefour polska i rok 2019 będzie pełen wyzwań dla tego formatu. Dalej będziemy inwestowali w rozwój tego formatu, zarówno jeśli chodzi o ofertę handlową jak i liczbę sklepów. Jeżeli mówimy o rozwoju liczby sklepów, to planujemy – tak jak w 2018 roku – szukać nowych partnerów franczyzowych. Dzięki tej współpracy chcemy otwierać nowe lokalizacje.

Jaka forma jest dla Państwa preferowana – współpraca franczyzowa czy własnościowa?
Tutaj nie robimy jakiegokolwiek rozgraniczenia – jeżeli w danej lokalizacji jesteśmy w stanie współpracować z franczyzobiorcą – wybierzemy taką metodę współpracy, jeżeli nie – otworzymy tam własny sklep. Kluczem do decyzji jest to, czy dana lokalizacja ma potencjał.

Na jakie czynniki kluczowe zwracają Państwo uwagę, jeśli chodzi o współpracę z franczyzobiorcą?
Franczyzobiorca, który nawiązuje współpracę z Carrefourem w formacie supermarketów jest osobą, która już posiada doświadczenie handlowe. Dlaczego to jest tak ważne? Ponieważ przedsięwzięcie nie jest łatwe. Oprócz zaangażowania finansowego potrzebna jest wiedza związana z zarządzaniem ludźmi, z asortymentem i smykałka do handlu. Carrefour wspiera każdego z przedsiębiorców, którzy podejmą się współpracy, natomiast ta baza, o której powiedziałem przed chwilą – jest niezbędna do sukcesu.

Jaką liczbą ludzi taki franczyzobiorca może zarządzać?
Jeżeli dzisiaj mówimy o formacie supermarketu – w zależności oczywiście od klastra sklepu, jaki zdecydujemy się otworzyć w danej lokalizacji, mówimy tutaj od 25 do nawet 40 pracowników.

Czyli franczyzobiorca wcześniej powinienem mieć tego typu doświadczenie?
Oczywiście będzie to dużym atutem. Z naszego doświadczenia, które mamy z poprzednich lat widzimy, że osoby, które mają tego typu doświadczenie bardzo łatwo i bardzo szybko wchodzą w rytm współpracy franczyzowej z Carrefourem i osiągają szybko dużo lepsze wyniki niż osoby, które nie mają takiego doświadczenia.

A jeżeli chodzi o formę własną supermarketów?
W 2018 roku otworzyliśmy trzy takie sklepy. Jeżeli chodzi o najbliższy taki rok dalej szukamy miejsc, w których możemy ten format supermarketów otwierać również jako własne sklepy. Dzisiaj podobnie jak inni gracze na rynku stajemy przed wyzwaniem – jak przy rynku pracy który jest obecnie w Polsce – zapewnić jak najlepszą obsługę naszym klientom, jak wyróżnić się na rynku, jeżeli chodzi o ofertę. Ale to jest nasze „DNA” – robimy to od wielu lat i z dużym optymizmem patrzymy na najbliższe lata.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Carrefour RSS ALERT    /    Marek Lipka RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    franczyza RSS ALERT    /    supermarkety RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.171.183.163
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.