Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Marketing sensoryczny zyskuje na znaczeniu

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 30-10-2013, 14:34
Marketing sensoryczny zyskuje na znaczeniu

Marketing sensoryczny angażuje zmysły klientów i wpływa na ich zachowania. Umożliwia tym samym realizację celów długoterminowych gdyż skutecznie przekazuje tożsamość i wartości marki, kształtuje jej świadomość oraz wspiera ją wizerunkowo. Podstawową strategiczną tej odmiany marketingu, jest oddziaływanie na wszystkie zmysły klientów - zwraca uwagę Aleksandra Potrykus, Country Manager Poland & Baltics w firmie Mood.

Działania multisensoryczne mają na celu kreować osobisty dialog z konsumentem. - Powinny być interaktywne i wykorzystywać wielowymiarowość komunikacji. Każde doświadczenie empiryczne, podlega subiektywnej i osobistej ocenie i bez wątpienia przyczynia się do formowania wartości behawioralnych i emocjonalnych - tłumaczy Aleksandra Potrykus. - Obecnie marketing sensoryczny stał się dyscypliną biznesu, która najczęściej łączy bodźce empiryczne takie jak zapach, dźwięk, obraz czy tekstura. Umiejętne dopasowanie, pozwala na budowanie silnych marek, które zapadają konsumentom w pamięci bardziej niż te, które stosują jedynie konwencjonalne techniki brandingu wizualnego. Doświadczenia których dostarcza marketing multisensoryczny, są bardziej namacalne, bo bardziej uchwytne poprzez zmysły. Dzieje się tak za sprawą ich wcześniejszego zintegrowania i profesjonalnego zaplanowania - dodaje.

Na polskim rynku, wciąż przeważają marki, które z zaawansowanymi działaniami sensorycznymi nie miały do czynienia. - Pewna liczba, wykorzystuje jedynie pojedyncze aspekty marketingu empirycznego. Niektóre firmy, korzystają z trzech najbardziej u nas popularnych doświadczeń czyli zapachu, muzyki i Digital Signage, ale w dość okrojonym zakresie - przyznaje Country Manager Poland & Baltics w firmie Mood. - W Stanach Zjednoczonych, Australii czy też w Europie Zachodniej, marketing sensoryczny wykorzystywany jest nieco szerzej i angażuje on wszystkie pięć zmysłów konsumenta. Dodatkowo coraz częściej, używane są także elementy rzeczywistości rozszerzonej (ang. Augmented Reality) czy też aplikacje mobilne, działające na nowoczesnych urządzeniach przenośnych. Przykładem mogą być specjalne interaktywne aplikacje mobilne w punktach sprzedaży - wskazuje.

Dzięki nim, konsumenci wchodząc do sklepu danej marki odzieżowej, automatycznie otrzymują na swoje telefony bądź inne inteligentne urządzenia przenośne, oferty nowych produktów w wersji prezentacji multimedialnych czy też specjalne kupony rabatowe. - Aplikacje mogą uwzględniać dni urodzin klientów i proponować zniżki na wybrane towary. Podczas tego typu działań, konsument czuje się wyróżniony i jego więź z daną marką się zacieśnia - mówi Potrykus. - W wielu krajach, wprowadza się szersze spektrum innowacyjnych rozwiązań sensorycznych dla biznesu. Obecnie tendencją na rynkach światowych staje się koncentrowanie na projektowaniu doznań czyli tzw. Experience Design. Dla klientów, tworzone są kompleksowe połączenia sensoryczne oraz aplikacje mobilne, pozwalające na kreatywną i skuteczną komunikację ze swoimi klientami. Projektowanie architektury pozytywnych doświadczeń, dostarcza emocji, które z kolei przekładają się na postrzeganie marek. Jednym z przykładów, mogą być wirtualne przymierzalnie w jednej ze znanych sieci odzieżowych dla młodzieży.

Według prognoz ekspertów, duży rozwój, czeka "płaszczyznę dotykową" marketingu sensorycznego. Klienci bardzo często sugerują się tego typu doznaniami wywoływanymi przez design produktów. Dotykanie przedmiotów przed ich zakupem, wpływa na ostateczną decyzję kupna. Tego rodzaju kontakt z produktem, daje najczęściej pozytywne rezultaty. Oczywiście dzieje się tak w przypadku dobrze zaprojektowanych przedmiotów. Wielu klientów, mimo ogromnego rozwoju handlu internetowego, woli zobaczyć produkt na własne oczy i dotknąć go przed zakupem. - Czasami nie zdajemy sobie nawet sprawy, jak dotykowe doznania, wpływają na postrzeganie marki. Przykładem mogą być restauracje, które przykładają ogromną wagę choćby do ciężkości i designu zastawy stołowej, kształtu sztućców czy też wyprofilowania krzeseł. Wszystko po to, aby tego typu dodatki harmonizowały z atmosferą miejsca i wizerunkiem samej marki - akcentuje przdstawicielka firmy Mood.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 340) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH