Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Marketingowy ból głowy - czyli w co powinny inwestować firmy handlowe i spożywcze

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 12-06-2017, 13:22
Marketingowy ból głowy - czyli w co powinny inwestować firmy handlowe i spożywcze
fot. shutterstock

Jak najrozsądniej rozdysponować budżet przeznaczony na marketing? Które działania naprawdę mają sens? Które w konsekwencji przełożą się na sprzedaż naszych produktów? Oto problemy, które nurtują niejednego marketera z branży spożywczej. Czy istnieje uniwersalna i jednoznaczna odpowiedź na te pytania? – zastanawia się Michał Maciejewski, Strategy Director w agencji Pitted Cherries.

Każda kampania marketingowa rządzi się swoimi prawami, a jej powodzenie zależy od wielu czynników. Procesy, które na to wpływają mogą przyprawić o przysłowiowy ból głowy. Jak się w tym wszystkim połapać i jak najefektywniej prowadzić działania marketingowe? Dlaczego wcześniej działało, a teraz już nie?

- Jeden z klientów, z którym miałem okazję pracować, od bardzo dawna kroczył utartymi ścieżkami. We wcześniejszej firmie, w której pracował, największą sprzedaż generowały ulotki rozdawane przed sklepami. Postanowił, że podobne narzędzie zastosuje w swojej nowej pracy. Skoro raz się udało, dlaczego miałoby się nie udać i teraz?  Choć firmy, w których pracował, były do siebie bardzo podobne - sprzedaż ani drgnęła. O co chodzi? – zapytał mnie na jednym ze spotkań. Powiedziałem mu, że musiałbym zobaczyć jak wyglądały ulotki, w których dokładnie miejscach były rozdawane, jak wyglądali ludzie, którzy je dystrybuowali i wiele innych czynników. Każdy z tych elementów mógł wpłynąć na skuteczność działań. Klient zarzekał się, że wszystko było do siebie bliźniaczo podobne. Okazało się, że problem tkwił zupełnie w czymś innym. W nowym miejscu ulotki nie działały, ponieważ sklepy miały złą opinię wśród okolicznych mieszkańców. Najpierw trzeba więc było podjąć lokalne działania wizerunkowe, a dopiero później wychodzić na ulicę z ulotkami i twardą sprzedażą – opowiada Michał Maciejewski.

W czym mamy problem?

Zdaniem eksperta zdefiniowanie problemu (a właściwie wyzwania) powinno być punktem wyjścia przy planowaniu każdych działań marketingowych. Najprościej podejść do tego odpowiadając sobie na kilka kluczowych pytań m.in.: Co chcemy osiągnąć? Kto jest naszym potencjalnym klientem? Czym wyróżniają się nasze produkty i nasza marka? Jaki mamy budżet?

 - Niejednokrotnie spotkałem się z sytuacjami, kiedy klienci odpowiadali na te pytania zdawkowo i jakby „na odczepnego” – wspomina ekspert.

Co chcę osiągnąć?

- Jak to co? Większą sprzedaż!

Kto jest moim potencjalnym klientem?

- Wszyscy!

Czym wyróżnia się moja marka?

- Jakością i ceną!

Jaki mam budżet?

- Taki, jaki trzeba! Pokażcie mi kosztorys, to wtedy zadecyduję!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • dasza 08-07-2017, 01:13:
Dlaczego usuwacie Państwo komentarze do tekstów???

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 046) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.