Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Marki spożywcze w szkołach. Jak reforma szkolnictwa wpłynie na programy edukacyjne o żywieniu?

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 30-06-2017, 15:10
Marki spożywcze w szkołach. Jak reforma szkolnictwa wpłynie na programy edukacyjne o żywieniu?
fot. shutterstock.com

Programy edukacyjne o zdrowym odżywianiu od lat skutecznie aktywizują uczniów i dostarczają im wiedzę w atrakcyjnej i ciekawej formie. Wiele z nich odbywało się do tej pory w gimnazjach, które zgodnie z nową ustawą będą likwidowane.

Programy edukacyjne propagujące zdrowy styl życia pomagają nauczycielom realizować program nauczania w atrakcyjnej dla młodzieży, kreatywnej formie. Trudno byłoby znaleźć w Polsce szkołę, która nie angażuje się w żaden taki projekt. Wiele z realizowanych dotychczas kampanii edukacyjnych kierowanych było do grupy wiekowej 14–16 lat, czyli do gimnazjalistów. Czy wygaszanie gimnazjów wpływa na zaangażowanie nauczycieli w  bieżącym roku szkolnym?

– Część nauczycieli rzeczywiście obawia się nadchodzących zmian. Zwyczajnie boją się o swoje miejsca pracy i martwią, czy zdążą dobrze zaplanować nauczanie według nowej podstawy programowej - tłumaczy ekspert ds. CSR i kampanii społecznych, Ewa Kaczmarek.

 – W tym roku szkolnym realizowaliśmy 3 ogólnopolskie programy edukacyjne i mieliśmy możliwość rozmawiania z pracownikami wielu szkół. Na szczęście ten niepokój nie przełożył się na zaangażowanie w nasze kampanie: liczba zgłaszających się po materiały edukacyjne gimnazjów utrzymała się na stałym wysokim poziomie – dodaje Ewa Kaczmarek. Zaobserwowaliśmy za to wpływ bieżących wydarzeń na aktywność nauczycieli. Kiedy pojawiały się nowe informacje o zmianach, protestach i sporach, ich aktywność malała niemal do zera. Kiedy tylko sytuacja stabilizowała się, natychmiast dostawaliśmy setki pytań a strony internetowe naszych programów były wręcz oblegane – dodała.

Rozwój technologii i mediów społecznościowych coraz bardziej angażuje uczniów i otwiera ich na nowe formy zdobywania wiedzy. Polskie szkoły nie zawsze nadążają za tym trendem. – Młodzież otrzymuje w szkole bardzo szeroką wiedzę, ale nie zawsze potrafi ją później zastosować w praktyce – mówi Kaczmarek. - Na przykład w programie lekcji biologii jest rozdział o żywieniu człowieka, ale czy to znaczy, że młodzież dowiaduje się, jak odżywianie wpływa na ich codzienne życie? Czy uczy się, jak przygotować zdrowy posiłek? Niekoniecznie. Naukę wykorzystania wiedzy w praktyce fantastycznie wspierają programy edukacyjne realizowane najczęściej przez marki spożywcze – przyznaje.

Jak mówi Ewa Kaczmarek: uczniowie to bardzo wymagający konsumenci wiedzy: oczekują interesujących, przydatnych w codziennym życiu treści podanych w angażującej, inspirującej i nowoczesnej formie.  

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 701) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH