Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Marki spożywcze w szkołach. Jak reforma szkolnictwa wpłynie na programy edukacyjne o żywieniu?

Programy edukacyjne o zdrowym odżywianiu od lat skutecznie aktywizują uczniów i dostarczają im wiedzę w atrakcyjnej i ciekawej formie. Wiele z nich odbywało się do tej pory w gimnazjach, które zgodnie z nową ustawą będą likwidowane.

Marki spożywcze w szkołach. Jak reforma szkolnictwa wpłynie na programy edukacyjne o żywieniu?
fot. shutterstock.com

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 30-06-2017, 15:10

Programy edukacyjne propagujące zdrowy styl życia pomagają nauczycielom realizować program nauczania w atrakcyjnej dla młodzieży, kreatywnej formie. Trudno byłoby znaleźć w Polsce szkołę, która nie angażuje się w żaden taki projekt. Wiele z realizowanych dotychczas kampanii edukacyjnych kierowanych było do grupy wiekowej 14–16 lat, czyli do gimnazjalistów. Czy wygaszanie gimnazjów wpływa na zaangażowanie nauczycieli w  bieżącym roku szkolnym?

– Część nauczycieli rzeczywiście obawia się nadchodzących zmian. Zwyczajnie boją się o swoje miejsca pracy i martwią, czy zdążą dobrze zaplanować nauczanie według nowej podstawy programowej - tłumaczy ekspert ds. CSR i kampanii społecznych, Ewa Kaczmarek.

 – W tym roku szkolnym realizowaliśmy 3 ogólnopolskie programy edukacyjne i mieliśmy możliwość rozmawiania z pracownikami wielu szkół. Na szczęście ten niepokój nie przełożył się na zaangażowanie w nasze kampanie: liczba zgłaszających się po materiały edukacyjne gimnazjów utrzymała się na stałym wysokim poziomie – dodaje Ewa Kaczmarek. Zaobserwowaliśmy za to wpływ bieżących wydarzeń na aktywność nauczycieli. Kiedy pojawiały się nowe informacje o zmianach, protestach i sporach, ich aktywność malała niemal do zera. Kiedy tylko sytuacja stabilizowała się, natychmiast dostawaliśmy setki pytań a strony internetowe naszych programów były wręcz oblegane – dodała.

Rozwój technologii i mediów społecznościowych coraz bardziej angażuje uczniów i otwiera ich na nowe formy zdobywania wiedzy. Polskie szkoły nie zawsze nadążają za tym trendem. – Młodzież otrzymuje w szkole bardzo szeroką wiedzę, ale nie zawsze potrafi ją później zastosować w praktyce – mówi Kaczmarek. - Na przykład w programie lekcji biologii jest rozdział o żywieniu człowieka, ale czy to znaczy, że młodzież dowiaduje się, jak odżywianie wpływa na ich codzienne życie? Czy uczy się, jak przygotować zdrowy posiłek? Niekoniecznie. Naukę wykorzystania wiedzy w praktyce fantastycznie wspierają programy edukacyjne realizowane najczęściej przez marki spożywcze – przyznaje.

Jak mówi Ewa Kaczmarek: uczniowie to bardzo wymagający konsumenci wiedzy: oczekują interesujących, przydatnych w codziennym życiu treści podanych w angażującej, inspirującej i nowoczesnej formie.  

więcej informacji:

Ewa Kaczmarek RSS ALERT    /    szkoła RSS ALERT    /    nauka o żywieniu RSS ALERT    /    edukacja żywieniowa dzieci RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.255.49
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.