Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Masterpress S.A. - pionier technologii shrink sleeve w Polsce

Oferta Masterpress w zakresie etykiet termokurczliwych skierowana jest do praktycznie wszystkich kategorii rynku spożywczego: napojowej, alkoholowej, mleczarskiej, suplementów diety i odżywek oraz tłuszczowej. Z kolei głównymi odbiorcami naszych etykiet samoprzylepnych wśród producentów spożywczych są przetwórcy mięsa i mleka. Nie boimy się wyzwań. Przez lata zdobywaliśmy doświadczenie i stworzyliśmy unikalne know-how. Mamy też doświadczoną kadrę wspieraną przez nowoczesny park maszynowy. To wszystko pozwala nam podejmować się wykonania prawie każdego postawionego przed firmą zadania - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Bogusław Wojtach Wiceprezes Zarządu Masterpress S.A.

Masterpress S.A. - pionier technologii shrink sleeve w Polsce
Bogusław Wojtach Wiceprezes Zarządu Masterpress S.A./ fot. Masterpress

Autor: Artykuł promocyjny Masterpress S.A.
Data: 24-06-2019, 11:11

Masterpress S.A. to pionier technologii shrink sleeve w Polsce. Dla kogo firma wyprodukowała pierwszą etykietę termokurczliwą? Czy trafiła ona na opakowanie produktu spożywczego?

Tak, to prawda. Był rok 2004, kiedy nasz zakład opuściła pierwsza duża partia etykiet termokurczliwych. Masterpress był również pierwszą firmą w Europie, która rozpoczęła druk sleevów w technologii flexo UV. Przygotowania do produkcji etykiet shrink sleeve rozpoczęliśmy już w 2002 r. Pojawiły się wtedy nowe maszyny, prowadziliśmy testy tej nowej technologii, szkoliliśmy pracowników. Realizację pierwszego zamówienia rozpoczęliśmy w 2004 dla firmy Danone, a wystartowaliśmy z etykietą sleeve dla marki jogurtów pitnych Danviva. Niektórzy pracownicy do dziś pamiętają tę ekscytację i dumę, kiedy po raz pierwszy zobaczyli rzędy kolorowych butelek Danvivy z „naszymi” etykietami na sklepowych półkach.

Danviva.jpg

Na których segmentach rynku spożywczego się koncentrujecie?

Oferta Masterpress w zakresie etykiet termokurczliwych skierowana jest do praktycznie wszystkich kategorii rynku spożywczego: napojowej, alkoholowej, mleczarskiej, suplementów diety i odżywek oraz tłuszczowej. Z kolei głównymi odbiorcami naszych etykiet samoprzylepnych wśród producentów spożywczych są przetwórcy mięsa i mleka.

Co Masterpress ma do zaoferowania sektorowi spożywczemu?

Masterpress A.D. 2019 to nie tylko produkcja etykiet shrink sleeve i etykiet samoprzylepnych.  Dysponujemy 15.000 m2 powierzchni produkcyjnej, co pozwala nam na zaoferowanie kompleksowej usługi pod jednym dachem – od druku etykiet, poprzez doradztwo technologiczne, aż po gotowy produkt. Nasi klienci mogą również skorzystać z możliwości aplikacji i obkurczenia zamówionych etykiet na pojemnikach bezpośrednio u nas w zakładzie.

Zajmujemy się również projektowaniem i produkcją urządzeń do aplikacji i obkurczania etykiet sleeve.

Swoje produkty Masterpress dostarcza na terenie całej Europy,  ponad 35% sprzedaży stanowi eksport.

Zdjęcie zakładu Masterpress z lotu ptaka

Branża spożywcza stawia bardzo wysokie wymagania przed producentami etykiet. Jak Masterpress radzi sobie z tymi oczekiwaniami?

Nie boimy się wyzwań. Przez lata zdobywaliśmy doświadczenie i stworzyliśmy unikalne know-how. Mamy też doświadczoną kadrę wspieraną przez nowoczesny park maszynowy. To wszystko pozwala nam podejmować się wykonania prawie każdego postawionego przed firmą zadania. Tym właśnie zaskarbiliśmy sobie zaufanie tak wymagających międzynarodowych marek jak Coca-cola, Kraft-Heinz czy właśnie Danone. Oczywiście naszymi ważnymi odbiorcami są również polscy producenci, a wyprodukowane przez Masterpress etykiety trafiają m.in. na opakowania produktów Maspexu, Mlekovity, Bakomy.

Skoro jesteśmy przy wyzwaniach, to proszę powiedzieć, jakie zlecenie było takim najciekawszym, najtrudniejszym?

Od razu przychodzi mi na myśl etykieta Stock Prestige Carbon Limited Edition – niezwykle wymagająca pod względem technologicznym - którą wyprodukowaliśmy w 2017 r. na zamówienie Stock Polska. Klientowi zależało, by etykieta podkreślała prestiżowy charakter marki, nie tylko w warstwie wizualnej, ale również za pośrednictwem zmysłu dotyku. Ściśle współpracowaliśmy z klientem i studiem graficznym, które przygotowało projekt. Naszym zadaniem było zamienić wyobraźnię i kreatywność grafików oraz oczekiwania klienta w rzeczywistość fizycznego produktu. Inspiracją dla projektu etykiety były sploty włókna węglowego. Nasi specjaliści nie tylko osiągnęli efekt głębokiej czerni, lecz również wyraźnie wyczuwalną w dotyku matową fakturę powierzchni naśladującą sploty włókna węglowego. Etykiety Stock Prestige Carbon wyprodukowane zostały w technologii dwustronnego druku fleksograficznego, z uszlachetnieniami w postaci folii cold stampingowej i lakieru specjalnego. Ich wyjątkową jakość potwierdziła główna nagroda ubiegłorocznej edycji międzynarodowego konkursu AWA Sleeve Awards, z której jesteśmy naprawdę dumni.

AWA Stock Carbon

Wydaje się, że produkcja etykiet sleeve potrafi być skomplikowanym procesem. Jak firma z tym sobie radzi, na przykład w przypadku dużych równoległych zamówień?

Tak, rzeczywiście można tu mówić o dość złożonych procesach technologicznych i produkcyjnych. W celu zminimalizowania lub eliminacji ryzyka wystąpienia potencjalnych problemów, niezbędne są m.in. dobre planowanie, odpowiedni nadzór oraz sprawna realizacja. Zapewniają nam to nowoczesne metody zarządzania produkcją, oparte na filozofii Lean Manufacturing. Rozwijamy je w Masterpress od 2006 r.

Drukarz - linia produkcyjna Masterpress

Jedno z haseł Państwa firmy to hybrid thinking…hybrid printing. Co się za nim kryje?

Punktem wyjścia w naszej firmie jest przede wszystkim niestandardowy, kreatywny sposób myślenia. Nie chcieliśmy ulegać kompromisom, opracowaliśmy więc autorską technologię, która pozwala łączyć w jednym procesie różne techniki druku: fleksografię, rotograwiurę, sitodruk i offset. Dzięki temu jesteśmy w stanie uzyskać efekty, które wcześniej były bardzo trudne lub wręcz niemożliwe do osiągnięcia. Nasza technologia druku hybrydowego pozwala wydobyć najlepsze cechy każdej poszczególnej techniki drukowej i jednocześnie zachować pełną kontrolę nad całym procesem. Wiodącą techniką pozostaje jednak flexo UV. Opracowanie metody druku hybrydowego to w znacznej mierze zasługa naszego Działu Badań i Rozwoju.

Za jakie działania odpowiada w Masterpress Dział Badań i Rozwoju?

Nasza firma, właściwie od początku swojej działalności, postawiła na badania i rozwój. Firma zatrudnia wysokiej klasy specjalistów – m.in. chemików i analityków, którzy opracowują i wdrażają innowacyjne rozwiązania usprawniające procesy technologiczne, zapewniają utrzymanie i poprawę efektywności operacyjnej i jakości. Często w ramach swoich projektów badawczych Dział Badań i Rozwoju współpracuje z uczelniami wyższymi w kraju i zagranicą, co stwarza możliwość weryfikacji opracowanych założeń teoretycznych w warunkach laboratoryjnych.

Koncepcja druku hybrydowego Masterpress to nasze oryginalne rozwiązanie, opracowane i wdrożone we współpracy międzydziałowej.

Uważam, że powołanie tego zespołu pozwoliło efektywniej wykorzystać nakłady przeznaczone na badania. Stworzyło też w firmie przestrzeń do opracowywania innowacji oraz prowadzenia badań nad wybranymi technologiami. Skumulowany efekt tych działań w dużej mierze przyczynił się do stałego i dynamicznego rozwoju oferty i możliwości Masterpress.

Wspomniał Pan wcześniej, że Masterpress jest również producentem maszyn do aplikacji etykiet sleeve. Nowy kierunek?

Nie – nasza firma zajmuje się dystrybucją maszyn do aplikacji etykiet sleeve już od 2010 roku. Z kolei od 2013 r. oferujemy urządzenia pod marką Masterpress. Przełomem jednak było stworzenie nowych rozwiązań w całości opracowanych w Polsce. Projektowanie i budowa maszyn dobrze wpisuje się w dotychczasowy profil naszej działalności. Wykorzystuje efekt synergii, który zachodzi między produkcją etykiet sleeve i usługą konfekcjonowania oraz aplikacji etykiet, którą oferujemy naszym klientom. Uznaliśmy, że należy pójść za ciosem i - korzystając ze zdobywanego latami doświadczenia i zgromadzonej wiedzy - zaprojektować autorskie urządzenia do aplikacji i obkurczania etykiet termokurczliwych. Powstała więc nowa jednostka w strukturach firmy - Dział Budowy Maszyn zajmujący się projektowaniem, a następnie budową aplikatorów i tuneli obkurczających do etykiet shrink sleeve oraz przygotowywaniem całych linii do procesu aplikacji i obkurczania.

Oferujecie Państwo również usługę Sleevowania. Do kogą ją kierujecie?

Przede wszystkim do firm, które chcą rozwijać stosowanie sleeva na swoich opakowaniach, ale nie mają do swojej dyspozycji odpowiednich urządzeń. Usługę tę adresujemy też do tych wszystkich, którzy w etykiecie shrink sleeve widzą wyjątkowo skuteczne narzędzie do tworzenia zestawów trade marketingowych. Świadczymy ją przy tym – w zależności od potrzeby - zarówno na miejscu, w naszym zakładzie, jak i u klienta. Dysponujemy bowiem mobilnymi urządzeniami sleevującymi i obkurczającymi, które można wbudować w istniejące linie produkcyjne klienta. 

Czy może nam Pan uchylić rąbka tajemnicy na temat planowanych inwestycji Masterpress?

Istotą biznesowej filozofii Masterpress jest nieustanny rozwój. Dla jego zapewnienia w maju rozpoczęliśmy dalszą rozbudowę zakładu produkcyjnego. W nowych przestrzeniach miejsce znajdzie Dział Budowy Maszyn. Jeszcze w tym roku Masterpress uruchomi kolejną nowoczesną, wysokowydajną linię do druku i konfekcjonowania etykiet shrink sleeve.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.209.80.87
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.