REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Menedżer Deloitte: Producenci żywności szukają oszczędności w logistyce

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 21-10-2011, 09:11
Menedżer Deloitte: Producenci żywności szukają oszczędności w logistyce

Presja na koszty w branży spożywczej niezmiernie wzrosła przez ostatnie lata. Wynika to z szeregu czynników. Z jednej strony, dzięki anomaliom pogodowym na świecie oraz rosnącym kosztom mediów, mamy ciągle rosnące ceny podstawowych produktów rolnych. Z drugiej, zjawiska na rynku detalicznym, takie jak konsolidacja, boom dyskontowy czy rosnące wymagania jakościowe, wymuszają ograniczanie wzrostu cen produktów spożywczych - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Jakub Rosiecki, menedżer Deloitte.

REKLAMA

Aby chronić marże menedżerowie szukają oszczędności kosztów a te najłatwiej znaleźć w dużych kategoriach kosztowych, czyli np. w logistyce. - Coraz trudniej znaleźć firmy spożywcze, które posiadają własną flotę pojazdów. Transporty są zlecane podwykonawcom, nawet na stale związanym z firmą. Dzięki temu firmy ponoszą jedynie koszty przejechanych kilometrów. Duzi producenci artykułów spożywczych i napojów korzystają z operatorów logistycznych również w zakresie magazynowania - wskazuje menedżer Deloitte.

Dużą rolę w decyzji o outsourcingu pełni też otoczenie zewnętrzne, np. wymagania sieci handlowych w zakresie dostaw (wolumenu, miksów, terminów). - Sprawdzoną i opłacalną strategią jest dedykowanie rozwiązań logistycznych do obsługi dużych sieci. Np. dostarczamy pełno pojazdowo homogeniczny towar do dedykowanego operatora logistycznego obsługującego kilka firm z branży spożywczej, który tworzy miksy paletowe i dostarcza pełnopojazdowo towar różnych producentów do sieci handlowych - tłumaczy Jakub Rosiecki. - Niekiedy o outsourcingu decydują kwestie związane nie tylko z kosztami operacyjnymi, ale również z CAPEXem. Specyficzne wymagania logistyki żywności, takiej jak chociażby wymagania związane z kontrolą temperatury, zwiększają kapitałochłonność logistyki. Wtedy outsourcing jest bardziej opłacalny - dodaje.

Na pewno zagrożenie kryzysem pobudzi w najbliższym czasie chęć firm spożywczych do poszukiwania obniżki kosztów. - Podobnie wpłynie na zatrzymanie inwestycji kapitałowych w logistykę. Jednak decyzja o outsourcingu musi być przemyślana i skalkulowana. Musi być tez zgodna ze strategią firmy oraz z wymogami jej klientów. Deloitte zawsze doradza swoim klientom weryfikację strategii łańcucha dostaw: kalkulację kosztów i innych wskaźników (np. czasu dostawy) łańcucha dostaw i dystrybucji w różnych konfiguracjach sieci logistycznej i w kilku scenariuszach rynkowych aby zapewnić, że docelowy model logistyki będzie generował najniższe możliwe koszty w każdej sytuacji rynkowej - mówi menedżer Deloitte.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • kierowca roweru 22-10-2011, 20:48:
czy na zdjęciu nie są to czasem naczepy Nagel Polska oraz ich dawne Actrossy?

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 295) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH