REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Menedżerowie ds. eksportu są najczęściej poszukiwanymi pracownikami w handlu

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 28-07-2016, 14:38
Menedżerowie ds. eksportu są najczęściej poszukiwanymi pracownikami w handlu
Fot. shutterstock

Eksport z Polski rośnie. Krajowi przedsiębiorcy aktywnie poszukują więc handlowców, którzy rozkochają międzynarodowego konsumenta w naszych produktach. Chętniej niż na eksperta z zagranicy stawiamy jednak na swoich. Menedżerowie ds. eksportu są od niedawna jednymi z najczęściej poszukiwanych pracowników w polskim handlu.

REKLAMA

Odzwierciedleniem wzrostu eksportu z Polski jest rosnące zapotrzebowanie firm na handlowców, którzy mają doświadczenie w rozwijaniu biznesu poza granicami. Do niedawna polscy przedsiębiorcy do takiej współpracy zatrudniali zagranicznych ekspertów, mających rozwiniętą sieć kontaktów lokalnych i znających specyfikę docelowego rynku.

Coraz częściej jednak menedżerami ds. eksportu, odpowiedzialnymi za współpracę z sieciami handlowymi i dystrybutorami działającymi w innych krajach, zostają Polacy. Według ekspertów Antal, najlepsi mogą liczyć na oferty współpracy nie odbiegające od globalnych standardów, również pod kątem finansowym.

Szczególnie silne zapotrzebowanie na menedżerów ds. eksportu obserwujemy w branży FMCG.

- Polskie produkty zaczęły być lepiej postrzegane za granicą, dlatego coraz więcej rodzimych firm szuka możliwości rozwoju swojego biznesu poza Polską. Branża FMCG należy do jednej z najbardziej konkurencyjnych na rynku, charakteryzuje się dużą dynamiką i innowacyjnością we wprowadzaniu nowej oferty. Stanowiska menedżerów ds. eksportu w strukturach firm funkcjonują już od dłuższego czasu, jednak od połowy 2015 roku widoczne jest szczególne zainteresowanie pracownikami posiadającymi lub otwartymi na zdobywanie doświadczenia na rynkach międzynarodowych – mówi Monika Wojciechowska, ekspert rynku pracy FMCG w Antal Sales & Marketing.

Na stanowiska związane z eksportem poszukiwane są osoby, które pracując na rodzimym rynku wykazały się skutecznością w realizacji celów sprzedażowych oraz pozyskiwaniu nowych klientów poprzez efektywne rozmowy handlowe i negocjacje. Kluczowa jest znajomość języków obcych. Poziom biegłości w języku angielskim to obowiązkowe minimum, natomiast płynne posługiwanie się drugim, a nawet trzecim językiem to bardzo duży atut. Jakie języki są w cenie? Znaczenie ma tu postępująca zmiana w strukturze geograficznej eksportu. Traci na znaczeniu rosyjski, zyskuje niemiecki. 

- Intensywna do niedawna ekspansja na rynki wschodnie zwolniła ze względu na obecną sytuację polityczną, dlatego producenci poszukują nowych rynków zbytu. Polskie firmy są bardzo zainteresowane rozwojem biznesu w Europie Zachodniej, szczególnie w krajach Beneluxu, a także w krajach skandynawskich. W kręgu zainteresowań była także Wielka Brytania, jednak po referendum w sprawie Brexit trudno jest patrzeć optymistycznie na obecność polskich firm na tamtejszym rynku – komentuje Monika Wojciechowska z Antal Sales & Marketing. 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 952) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH