Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Menedżerowie ds. eksportu są najczęściej poszukiwanymi pracownikami w handlu

Eksport z Polski rośnie. Krajowi przedsiębiorcy aktywnie poszukują więc handlowców, którzy rozkochają międzynarodowego konsumenta w naszych produktach. Chętniej niż na eksperta z zagranicy stawiamy jednak na swoich. Menedżerowie ds. eksportu są od niedawna jednymi z najczęściej poszukiwanych pracowników w polskim handlu.

Menedżerowie ds. eksportu są najczęściej poszukiwanymi pracownikami w handlu
Fot. shutterstock

Odzwierciedleniem wzrostu eksportu z Polski jest rosnące zapotrzebowanie firm na handlowców, którzy mają doświadczenie w rozwijaniu biznesu poza granicami. Do niedawna polscy przedsiębiorcy do takiej współpracy zatrudniali zagranicznych ekspertów, mających rozwiniętą sieć kontaktów lokalnych i znających specyfikę docelowego rynku.

Coraz częściej jednak menedżerami ds. eksportu, odpowiedzialnymi za współpracę z sieciami handlowymi i dystrybutorami działającymi w innych krajach, zostają Polacy. Według ekspertów Antal, najlepsi mogą liczyć na oferty współpracy nie odbiegające od globalnych standardów, również pod kątem finansowym.

Szczególnie silne zapotrzebowanie na menedżerów ds. eksportu obserwujemy w branży FMCG.

- Polskie produkty zaczęły być lepiej postrzegane za granicą, dlatego coraz więcej rodzimych firm szuka możliwości rozwoju swojego biznesu poza Polską. Branża FMCG należy do jednej z najbardziej konkurencyjnych na rynku, charakteryzuje się dużą dynamiką i innowacyjnością we wprowadzaniu nowej oferty. Stanowiska menedżerów ds. eksportu w strukturach firm funkcjonują już od dłuższego czasu, jednak od połowy 2015 roku widoczne jest szczególne zainteresowanie pracownikami posiadającymi lub otwartymi na zdobywanie doświadczenia na rynkach międzynarodowych – mówi Monika Wojciechowska, ekspert rynku pracy FMCG w Antal Sales & Marketing.

Na stanowiska związane z eksportem poszukiwane są osoby, które pracując na rodzimym rynku wykazały się skutecznością w realizacji celów sprzedażowych oraz pozyskiwaniu nowych klientów poprzez efektywne rozmowy handlowe i negocjacje. Kluczowa jest znajomość języków obcych. Poziom biegłości w języku angielskim to obowiązkowe minimum, natomiast płynne posługiwanie się drugim, a nawet trzecim językiem to bardzo duży atut. Jakie języki są w cenie? Znaczenie ma tu postępująca zmiana w strukturze geograficznej eksportu. Traci na znaczeniu rosyjski, zyskuje niemiecki. 

- Intensywna do niedawna ekspansja na rynki wschodnie zwolniła ze względu na obecną sytuację polityczną, dlatego producenci poszukują nowych rynków zbytu. Polskie firmy są bardzo zainteresowane rozwojem biznesu w Europie Zachodniej, szczególnie w krajach Beneluxu, a także w krajach skandynawskich. W kręgu zainteresowań była także Wielka Brytania, jednak po referendum w sprawie Brexit trudno jest patrzeć optymistycznie na obecność polskich firm na tamtejszym rynku – komentuje Monika Wojciechowska z Antal Sales & Marketing. 

więcej informacji:

praca RSS ALERT    /    handlowcy RSS ALERT    /    Antal RSS ALERT    /    menadżer ds. eksportu RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.82.10.219
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.