Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Mężczyźni w czymś innym niż kobiety upatrują źródeł awansu zawodowego

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 09-03-2016, 11:04
Mężczyźni w czymś innym niż kobiety upatrują źródeł awansu zawodowego
Mężczyźni w czymś innym niż kobiety upatrują źródeł awansu zawodowego. Fot. shutterstock

Wykazywanie się umiejętnościami kierowniczymi i promowanie własnej osoby to według mężczyzn najlepszy sposób na zawodowy awans. Z kolei kobiety uważają, że budowanie relacji i sieci kontaktów oraz wsparcie mentora pomoże im w osiąganiu kierowniczych stanowisk.

Spojrzenie na drogę awansu w pracy różni się w zależności od płci i pokolenia – wynika z raportu ManpowerGroup opracowanego na podstawie badania 222 respondentów zajmujących pozycje liderów w firmach.

Mężczyźni z pokolenia X i wyżu demograficznego - stanowiący większość wśród liderów - twierdzą, że to osiągnięcia stanowią główną drogę awansu zawodowego wraz z przełomowymi angażami.

Jednakże w praktyce takiemu angażowi zazwyczaj towarzyszą wyjazdy, długie godziny pracy i czas spędzany z dala od domu. Wyraźnie z tego wynika, że jeśli liderzy nie zmienią sposobu wykonywania pracy i pomiaru wyników w panującej obecnie męskiej kulturze firm, kobiety nie będą awansować.

Z raportu wynika, że kobiety liderzy z pokolenia Y mają szersze spojrzenie. Twierdzą, że aby awansować, muszą zbudować relacje i sieć kontaktów. Jednak problem polega na tym, że sieć kontaktów kobiet zazwyczaj składa się z kobiet i osób na równorzędnych stanowiskach, co w praktyce nie zapewnia im promocji niezbędnej do awansu.

Kobiety z pokolenia X i wyżu demograficznego zgadzają się z tym stwierdzeniem, ale są bardziej formalne - twierdzą, że kluczowe w rozwijaniu kariery zawodowej jest posiadanie mentora. Wszystkie kobiety szukają wsparcia, a aby je zatrzymać w roli pracowników, pracodawcy powinni takie wsparcie zapewnić.

Nie zagwarantuje to jednak sukcesu. Mentoring nie prowadzi bowiem do promocji pań na wyższe stanowiska. Ograniczenie się więc do przekazania kobietom tego, czego chcą, samo w sobie nie przyniesie oczekiwanego rezultatu.

- Powinniśmy zachować ostrożność i działać proaktywnie - mając świadomość, że promowanie jest efektywniejsze od mentoringu – twierdzą eksperci ManpowerGroup.

Z kolei wszyscy liderzy mężczyźni są bardziej bezpośredni i twierdzą, że najlepszym sposobem na osiągnięcie awansu jest wykazywanie się umiejętnościami kierowniczymi i promowanie własnej osoby, a także otwartość na ryzyko, wyzwania i możliwości rozwoju.

Zapraszamy również do przeczytania tekstów Sprawdź, co sprzyja, a co przeszkadza kobietom w karierze zawodowej oraz Sprawdź, co jest największą przeszkodą dla kobiet w drodze na zawodowy szczyt.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 138) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH