Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Millenialsi na roli: jak skłonić młodych ludzi, żeby wybrali tę ścieżkę kariery

Coraz więcej branż sygnalizuje problemy z dostępnością siły roboczej – budownictwo, handel, przemysł. A jak to wygląda w rolnictwie, zwłaszcza wśród młodych ludzi?

Millenialsi na roli: jak skłonić młodych ludzi, żeby wybrali tę ścieżkę kariery
fot. materiały prasowe

Autor: JS / portalspozywczy.pl
Data: 25-05-2018, 11:20

Jak wynika z danych Banku Światowego, rolnictwo to istotna część polskiej gospodarki – to ok. 2.7% wartości dodanej w PKB. Jednocześnie w rolnictwie zatrudnionych jest ok. 11% aktywnych zawodowo Polaków. W obu tych kategoriach Polska ma wyższy wskaźnik niż bardziej rozwinięte kraje. Można zatem się spodziewać, że coraz mniej Polaków będzie pracowało w rolnictwie (od 1991 r. odsetek spadł o 12 pkt. proc.). Na to nakładają się procesy demograficzne – co prawda sytuacja demograficzna wsi w danych GUS wygląda relatywnie lepiej od miast (zarówno jeśli chodzi o prognozy zmiany liczby mieszkańców, jak i strukturę wieku), jednak taki podział „do jednego worka” wrzuca zarówno okolice wielkich miast (korzystające z migracji netto z miast), jak i wyludniające się tereny.

– To paradoks, że z jednej strony w Polsce można mówić o nadmiernym zatrudnieniu w rolnictwie, a z drugiej odczuwalny jest brak pracowników. Są w Polsce obszary, na których brakuje osób chcących uprawiać ziemię. Jako jedno z największych przedsiębiorstw na rynku rolnym stawiamy z jednej strony na utrzymanie obecnych doświadczonych pracowników, a z drugiej strony wdrażamy inicjatywy mające przyciągnąć nowych, szczególnie młodych ludzi. Właśnie z myślą o młodych pracownikach w 2015 r. otworzyliśmy w Bogdanowicach centrum kształcenia rolniczego. Młodzież może tu poznać fach i rolnictwo, a także zaznajomić się z najnowszymi technologiami. Oczywiście, istnieje możliwość płynnego przejścia do pracy w naszej Grupie – mówi Tomasz Zdziebkowski, prezes Spearhead International Limited.

Grupa Spearhead International zwraca uwagę na zmiany pokoleniowe, które można ująć jako „millenialsi na roli”. Rolnictwo, jak każda inna branża, stoi przed wyzwaniem: jak skłonić młodych ludzi, żeby wybrali tę właśnie ścieżkę kariery. Spearhead konkuruje tutaj nie tylko z innymi branżami czy ofertami pracy w przemyśle w okolicznych miastach, ale także z rodzinnymi gospodarstwami rolnymi, poczynając od oferowania etatów, przez szkolenia, ośrodki doskonalenia zawodowego, do jasnych zasad ścieżek kariery i atrakcyjnego wynagrodzenia.

– Naszym celem jest pokazanie młodym osobom, że związanie swojej ścieżki zawodowej z rolnictwem to bardzo ciekawa i atrakcyjna oferta. Nowoczesne technologie, aplikacje mobilne, najnowszy sprzęt, a także najnowocześniejsze metody zbierania i analizy danych oraz zarządzanie – to wszystko można znaleźć w nowoczesnych grupach rolno-spożywczych, które tak jak Spearhead International, stawiają na innowacje – dodaje Tomasz Zdziebkowski.

więcej informacji:

millenialsi RSS ALERT    /    millenialsi na roli RSS ALERT    /    rolnictwo RSS ALERT    /    praca w rolnictwie RSS ALERT    /    Spearhead International RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.124.77
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.