Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Minister rolnictwa chce promować żywność na Euro 2012

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 29-03-2012, 21:01
Minister rolnictwa chce promować żywność na Euro 2012
Minister rolnictwa Marek Sawicki

Minister rolnictwa Marek Sawicki chce promować polską żywność podczas Euro 2012. Do wspólnej kampanii wizerunkowej chce zaangażować resort sportu, spółkę PL 2012 oraz urzędy miast, w których będą zorganizowane strefy kibica.

W tej sprawie Marek Sawicki spotkał się z minister sportu i turystyki Joanną Muchą oraz prezesem spółki PL 2012 Marcinem Herrą. Rozmowa dotyczyła możliwości zaprezentowania walorów jakościowych, estetycznych oraz smakowych polskiej żywności podczas UEFA EURO 2012.

Minister Sawicki zaproponował, aby promocję przeprowadzić w miastach, w których zorganizowane zostaną oficjalne strefy kibica (Warszawa, Poznań, Wrocław, Gdańsk) oraz w tych, gdzie będą przebywały reprezentacje biorące udział w turnieju (Kraków, Kołobrzeg). Zdaniem Marka Sawickiego taka wspólna i spójna pod względem wizerunkowym prezentacja pozwoli na skuteczne wyeksponowanie specjałów charakterystycznych dla poszczególnych regionów.

- Ten turniej to okazja do tego, aby pokazać, że mamy świetną kuchnię oraz wspaniałe, zdrowe i tradycyjne produkty, które jednocześnie charakteryzują się wysoką jakością. Mamy żywność, która może podbijać nie tylko serca i podniebienia rodaków, lecz także gości z zagranicy - podkreślił minister Sawicki.

Celem spotkania było określenie zaangażowania się poszczególnych instytucji oraz wypracowanie formuły współpracy przy realizacji przedsięwzięcia. W organizację i koordynację działań miałyby zostać włączone, oprócz resortów rolnictwa i sportu oraz spółki PL 2012, również urzędy wspomnianych miast i urzędy marszałkowskie województw: mazowieckiego, wielkopolskiego, dolnośląskiego, pomorskiego, małopolskiego i zachodniopomorskiego.

Pomysł promocji polskiej żywności to przede wszystkim dwa działania. Pierwsze z nich to organizacja targów lub pikników, gdzie polscy producenci sprzedawaliby wytwarzane przez siebie tradycyjne, polskie produkty. Natomiast drugie działanie to wypromowanie nowego produktu - usługi gastronomicznej, jaką byłoby typowo polskie śniadanie. Mogłoby ono zostać wpisane do menu hoteli i restauracji, które odwiedzać będą piłkarze, kibice i inni turyści przyjeżdżający do Polski, nie tylko przy okazji turnieju piłki nożnej UEFA EURO 2012. - Chcemy wyjść z ofertą kulinarną także poza strefy kibica oraz dać możliwość zapoznania się z nią szerszej opinii publicznej za pośrednictwem mediów - zaznaczył minister rolnictwa.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Kibic 29-03-2012, 23:59:
To ciekawe z tym polskim śniadaniem.
Był w ub. roku złożony projekt promocji polskiej żywności na EURO2012 za 8mln PLN ale nie uzyskał wystarczającego poparcia ministra rolnictwa.
A teraz na 2 miesiące przed EURO sprint ministra?

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 476) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH