Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Minister rolnictwa odwiedzi USA

  • Autor: PAP
  • Data: 13-07-2015, 17:20
Minister rolnictwa odwiedzi USA
Marek Sawicki,, minister rolnictwa /fot.żelaznastudio

Minister rolnictwa Marek Sawicki od środy będzie przebywał z wizytą w Stanach Zjednoczonych. Jej celem jest przeprowadzenie bezpośrednich rozmów na temat dostępu do amerykańskiego rynku na produkty rolno-spożywcze z Polski.

Chodzi m.in. o otwarcie w 2016 roku rynku amerykańskiego na polskie jabłka, a także uruchomienie sprzedaży drobiu, jaj i wołowiny. Ministrowi towarzyszą szefowie służb odpowiedzialnych za bezpieczeństwo żywności m.in. szef Inspekcji Weterynaryjnej oraz Inspekcji Nasiennej oraz przedstawiciele firm zainteresowanych wymianą handlową z USA.

Jak poinformowało ministerstwo rolnictwa Sawicki ma się spotkać z ministrem rolnictwa USA Tomem Vilsackiem oraz szefem komisji rolnictwa amerykańskiego Senatu, jak również z przewodniczącym komisji rolnictwa Izby Reprezentantów. Minister do USA pojechał prosto z Brukseli, gdzie przebywał w poniedziałek.

Według resortu rolnictwa, strona polska zainteresowana jest zakończeniem procedury dostępu polskich produktów drobiowych na rynek USA. Sprawa dotyczy m.in. uznania równoważności systemów kontroli zakładów, które otworzy możliwość eksportu drobiu i produktów drobiarskich.

Rozmowy będą też dotyczyły przyspieszenia procedury zatwierdzenia eksportu jaj kurzych i przetworów jajecznych oraz ustaleniu możliwości rozpoczęcia eksportu mięsa wołowego.

Polska chce też przyspieszenia procedury umożliwiającej eksport jabłek na tamten rynek od 2016 r. i chce zaproponować promocję polskich produktów rolno-spożywczych w środowiskach biznesowych (dystrybutorzy i importerzy żywności oraz stowarzyszenia branżowe).

W najbliższych trzech latach (2015-2018) na rynku USA będą realizowane będą dwa programy promocji europejskich produktów rolnych w ramach unijnego mechanizmu "Wsparcie działań promocyjnych na rynkach wybranych produktów rolnych". Programy dotyczące promocji mięsa i produktów ekologicznych skierowane będą do m.in. konsumentów detalicznych, odbiorców profesjonalnych jak również dziennikarzy i liderów opinii publicznej na rynku amerykańskim.

Program "Tradycja i jakość europejskiego mięsa" obejmuje promocję świeżej, schłodzonej lub mrożonej wołowiny i wieprzowiny oraz przetworów spożywczych wytwarzanych na bazie tych produktów. Żywność ekologiczna będzie promowana w ramach kampanii "Ekoeuropa - jakość i tradycja".

Obecnie uprawnienia do eksportu na rynek amerykański ma 68 polskich zakładów mleczarskich. Firmy, które chcą sprzedawać produkty mleczarskie muszą spełnić wymóg rejestracji na stronie Agencji ds. Żywności i Leków (FDA), istnieje również obowiązek uprzedniego notyfikowania wysyłek.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 111) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.