Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Minister rolnictwa: W handlu żywnością bliskość rynków ma decydujące znaczenie

  • Autor: IAR
  • Data: 27-04-2011, 13:19
Minister rolnictwa: W handlu żywnością bliskość rynków ma decydujące znaczenie
Marek Sawicki, minister rolnictwa

Kontakty handlowe z dwoma największymi sąsiadami wpływają w decydujący sposób na uzyskiwanie przez Polskę dodatniego salda w handlu zagranicznym żywnością. Zdaniem ministra rolnictwa Marka Sawickiego bliskość rynków w obrocie artykułami spożywczymi odgrywa istotną rolę.

"Najlepszymi naszymi partnerami jeśli chodzi o wypracowanie dodatniego bilansu są nasi najbliższi sąsiedzi. Rosja, z którą obroty nie są jeszcze tak wielkie, bo to zaledwie 5 mld złotych, ale z dodatnim bilansem 2,8 mld oraz Niemcy, do których sprzedajemy za kwotę ponad 12 mld złotych, ale przy dodatnim bilansie 2,6 mld. Ten zachodni sąsiad kupuje od nas prawie tyle samo produktów rolno-spożywczych , co kolejnych czterech partnerów, a więc: Wielka Brytania, Czechy, Francja i Włochy" - mówi minister.

W całym bilansie handlowym dotyczącym różnych dziedzin gospodarki, za miniony rok, Polska ma ujemne saldo w wysokości 54 mld złotych. Zdaniem ministra Marka Sawickiego, na tym tle dobrymi wynikami wyróżnia się tylko rolnictwo, które w roku 2010 "wypracowało dodatnie saldo na poziomie 10,3 mld złotych przy wartości sprzedaży w wysokości 53 mld złotych".

Jak podkreśla szef resortu, jednym z priorytetów Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi jest w tym roku promocja artykułów żywnościowych, która rozpoczęła się na Targach Grune Woche.

Polska żywność była też prezentowana na targach w Wielkiej Brytanii i Emiratach Arabskich, a jesienią ruszy promocja w czterech sieciach handlowych w Niemczech i w jednej w Austrii. Najbliższe plany dotyczą uczestnictwa w imprezach targowych w Kanadzie i w Indiach.

Rozpoczęto też prace nad projektem, którego realizacja pozwoli łatwiej identyfikować nasze najlepsze produkty spożywcze i kojarzyć je z Polską.

"Niedawno powołana Rada Promocji ma wspólnie z ministerstwem rolnictwa , a ścislej z nowotworzonym departamentem promocji, opracować plan dotyczący polskich marek. Szukamy takiego sposobu, aby polskim produktom nadać narodowy wyróżnik" - mówi minister Marek Sawicki. W jego ocenie, polskim hitem w handlu zagranicznym żywnością pozostają mleko i przetwory mleczne oraz wołowina, a następnie: mięso i przetwory drobiowe oraz wyroby czekoladowe i ciastkarskie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 864) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.