Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Mintel: Polscy konsumenci coraz bardziej cenią lokalnych wytwórców żywności

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 21-08-2017, 12:14
Mintel: Polscy konsumenci coraz bardziej cenią lokalnych wytwórców żywności
Honorata Jarocka, Food and Drink Analyst z firmy Mintel/ fot. PTWP

- Zaufanie budowane w odniesieniu do bezpieczeństwa, jakości i smaku to kluczowy temat na mocno konkurencyjnym rynku spożywczym. W dużej mierze wpływa ono nie tylko na wybór produktów żywnościowych, lecz także preferowanych kanałów dystrybucji - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, analityk food and drink w Mintel.

Zdaniem ekspertki duże sieci spożywcze mimo oferowanej przez nie wygody w kontekście lokalizacji i szerokości asortymentu, a także konkurencyjności cenowej, dla wielu konsumentów nie są jednak idealnym wyborem. Badania firmy Mintel wskazują, że prawie połowa respondentów (48%) w Polsce bardziej skłonna jest zaufać małym graczom i producentom niż dużym korporacjom.

- Wraz z rosnącą świadomością, coraz większa liczba konsumentów odwiedza hale targowe lub jarmarki/festyny, w tym targi śniadaniowe, a także decyduje się dołączyć do kooperatywy spożywczej. Bardziej liczy się bezpośredni kontakt, wsparcie lokalnych wytwórców, a także możliwość zakupu świeżych produktów o unikalnych walorach zdrowotnych - mówi Honorata Jarocka.

Jakość jest również istotnym kryterium, z uwagi na sceptycyzm konsumentów w odniesieniu do większych producentów. Według danych firmy Mintel, prawie siedmiu na dziesięciu (65%) Polaków uważa, że producenci są bardziej zainteresowani własnym zyskiem niż jakością finalnych produktów żywnościowych. Zatem możliwość budowania bezpośrednich relacji i uzyskania większego zakresu informacji na temat pochodzenia produktów żywnościowych w szczególny sposób zyskuje na znaczeniu.

- Na przykład, aż 63% polskich konsumentów mówi o tym, że są bardziej skłonni zaufać danemu produktowi, jeżeli na jego opakowaniu znajdują się dokładne informacje na temat pochodzenia składników. Ważny jest dodatkowo aspekt środowiskowy - 24% respondentów stara się w sposób świadomy podejmować takie decyzje zakupowe, które mają w ich oczach lepszy wpływ na wymiar środowiskowy - dodaje Honorata Jarocka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 834) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH