Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Mintel przedstawił trzy globalne trendy w sektorze żywności i napojów na 2019 r.

Mintel, wiodąca światowa agencja badawcza, ogłosiła trzy trendy, które będą rozwijać się na globalnym rynku żywności i napojów w 2019 roku oraz w latach kolejnych.

Mintel przedstawił trzy globalne trendy w sektorze żywności i napojów na 2019 r.
fot. Shutterstock

Po pierwsze: konsumpcja oparta na zrównoważonym rozwoju. Pojawia się szersze spojrzenie na trwałość produktów obejmujące cały cykl życia produktu, a to wymaga wspólnych działań zarówno od dostawców, odbiorców, detalistów i konsumentów.

Po drugie: zdrowie i dłuższy wiek. Trzeba przyzwyczaić się do tego, że konsumenci chcą żyć zdrowiej, a sektor żywności może zacząć inspirować się sektorem „piękności”, który  z powodzeniem wprowadził model zdrowego starzenia się poprzez projektowanie proaktywnych produktów. W przyszłości sektor żywności i napojów będzie opierać się na dzisiejszym dialogu na temat samopoczucia, zdrowia oraz wprowadzaniu działać dotyczących aktywności związanej ze zdrowym starzeniem się.

Po trzecie: wygoda i dobre samopoczucie. Aby sprostać oczekiwaniom „premium” nowoczesnej generacji grupy konsumentów, która ma już większe wymagania co do produktów, producenci powinni postawić na zwiększanie wygody i jakości produktów żywnościowych oraz napojów mając na uwadze personalizację, priorytety konsumentów co do zdrowego odżywiania i poszukiwań inspirowanych smakami, a także konkurencję ze strony usługodawców szybkich dostaw.

- W 2019 roku, będzie rósł nacisk i popyt na więcej programów zrównoważonego rozwoju, ponieważ konsumenci coraz lepiej zrozumieją, co jest wymagane, aby zbliżyć się do osiągnięcia w pełni zrównoważonej gospodarki żywności i napojów. Te zrównoważone wysiłki to nie tylko poprawa recyklingu, ale też tworzenie produktów ze składnikami, które są uprawiane bez degradacyjnych praktyk rolniczych – mówi Jenny Zegler, Associate Director, Mintel Food and Drink.

- Spodziewam się też, że producenci żywności i napojów będą czerpać inspiracje z sektora piękności i pielęgnacji, aby rozwijać kategorię produktów wspomagających zdrowe starzenie się. Więcej żywności i napojów będzie powiązanych z zagadnieniami długowieczności, zdrowia i problemów zdrowotnych, będą też wprowadzane z użyciem pozytywnego języka i przekazu, który odrzuca terminy takie jak „starzenie się” z powodu jego negatywnej konotacji. Będą też kierowane do wszystkich grup wiekowych - dodaje.

- Ponadto, przewidujemy że rosnąca grupa konsumentów, którzy często są w ruchu, ale chcą spędzać więcej czasu w domu, zwiększy popyt na ekskluzywne, "szybkie" produkty gotowe do spożycia, o jakości restauracyjnej. W rezultacie będą rozwijane sposoby na tworzenie zdrowych, smacznych, wygodnych i szybkich produktów premium na śniadania, lunche, kolacje, przekąski i desery – mówi też dyrektor firmy Mintel.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

żywność RSS ALERT    /    napoje RSS ALERT    /    Mintel RSS ALERT    /    Jenny Zegler RSS ALERT    /    trendy konsumenckie RSS ALERT    /    innowacje RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.228.41.66
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.