Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Mleczarstwo kartonem stoi

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 10-06-2015, 13:39
Mleczarstwo kartonem stoi
Aleksandra Jędrzejewska, dyrektor marketingu Tetra Pak Polska, Czechy, Słowacja i Węgry

Dwa na trzy mleka kupowane w Polsce są zapakowane w kartony. Dlaczego są tak popularne w tej branży? Bo są lekkie, poręczne, odporne na uszkodzenia oraz higieniczne a do tego chronią wartości odżywcze mleka przed światłem i innymi czynnikami zewnętrznymi.

Wielowarstwowe kartony, w które pakowane jest mleko, składają się w przeważającej części z papieru (około 73-88 proc.) oraz z cienkich warstw polietylenu (około 20 proc.). Dodatkowo kartony aseptyczne posiadają cieńszą od ludzkiego włosa warstwę folii aluminiowej (około 5 proc.). Papier wykorzystywany w kartonach jest wytwarzany z celulozy, która jest surowcem odnawialnym pochodzenia roślinnego. Dzięki tej warstwie karton jest bardzo stabilny i wytrzymały. Polietylen jest doskonałą barierą chroniącą produkt przed wilgocią i mikroorganizmami. Natomiast warstwa folii aluminiowej chroni produkt przed szkodliwym działaniem światła i tlenu.

- Kartony są tak bardzo popularne w branży mleczarskiej, gdyż są lekkie, poręczne, odporne na uszkodzenia (np. nie tłuką się) oraz higieniczne i doskonale chronią wartości odżywcze mleka przed światłem i innymi czynnikami zewnętrznymi. Mleko UHT można przechowywać przez dłuższy czas bez konieczności chłodzenia, co jest bardzo praktyczne. Dodatkowo kartony są ekonomiczne i ergonomiczne w użytkowaniu, magazynowaniu i transporcie. Dzięki zakrętkom mogą być wielokrotnie otwierane i zamykane. Zapewniają też szerokie możliwości nadruku oraz posiadają różne pojemności i kształty, dzięki czemu wyróżniają się na półkach sklepowych – mówi Aleksandra Jędrzejewska, dyrektor marketingu Tetra Pak Polska, Czechy, Słowacja i Węgry.

Poza tym kartony to opakowania przyjazne środowisku, gdyż produkowane są w przeważającym stopniu z surowców odnawialnych i można je poddać recyklingowi.

Zdaniem ekspertów opakowanie musi przede wszystkim doskonale chronić zapakowany w nie produkt przed czynnikami zewnętrznymi od momentu jego wytworzenia aż do spożycia. To jest podstawowe zadanie każdego opakowania. Dodatkowo musi być funkcjonalne i przyjazne w użytkowaniu, aby ułatwiać życie konsumentom.

- Z perspektywy producenta powinno wyróżniać się na półce, aby zostało zauważone przez konsumenta i budowało przewagę konkurencyjną. Należy też dbać, żeby nie obciążało środowiska, czyli zostało wyprodukowane z surowców odnawialnych. Analizy cyklu życia kartonów do mleka i soków przeprowadzone m.in. w Niemczech i Czechach pokazują, że kartony mają bardziej pozytywny profil środowiskowy w porównaniu z innymi opakowaniami do płynnej żywności – w szczególności w odniesieniu do emisji CO2 i wykorzystania zasobów kopalnych – dodaje ekspertka Tetra Pak.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • TEW mleczarz 11-06-2015, 12:57:
Karton? co z tym zrobić po użyciu, kto recyclinguje w Polsce? Jako doświadczony mleczarz na bardzo konkurencyjnym rynku w to nie wchodzę!

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 661) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.