REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Młodzi ludzie chcą konsumować bardziej inteligentnie. Raport rynku opakowań

  • Autor: portalspozywczy.pl / pr
  • Data: 22-01-2015, 10:49

Ponad 70 proc. młodych ludzi uważa się za osoby ekologicznie świadome i często podejmuje decyzje zakupowe kierując się zgodnością wartości marki ze swoim światopoglądem. Przy tym niekoniecznie chcą konsumować mniej - chcą konsumować bardziej inteligentnie: kosztem mniejszej ilości odpadów i przy większej skuteczności odzyskiwania surowców wtórnych. I są skłonni za to zapłacić: ponad połowa osób akceptujących wyższe ceny wyrobów produkowanych - wynika z raportu firmy Stora Enso przygotowanym wspólnie z firmą doradczą A.T. Kearney.

REKLAMA

Nowy raport Punkt widzenia firmy Stora Enso pokazuje, że przedstawiciele pokolenia milenium (urodzeni w latach 1980-2000) tak cenią środowisko naturalne, że są skłonni więcej zapłacić za produkty sprzedawane w opakowaniach ekologicznych. Wpływ zasad ekorozwoju na handel detaliczny będzie rosnąć wraz ze wzrostem znaczenia generacji milenium wśród konsumentów.

Już 59 proc. przedstawicieli pokolenia milenium uważa ekologiczne pakowanie za istotne w całym łańcuchu wartości. Firma Stora Enso, światowy lider w branży opakowań, publikowała raport Punkt widzenia "Przyszłość opakowań - pokolenie milenium", który przedstawia sposób kształtowania się oczekiwań konsumentów wobec opakowań i związane z tym możliwości zwiększenia rentowności przez sprzedawców detalicznych i właścicieli marek.

- Pokolenie milenium jest wrażliwe na ekologię i oczekuje proekologicznych działań i produktów w całym łańcuchu artości. Dla nas, producentów opakowań odnawialnych, to jasny i zdecydowany sygnał, na który chcemy dpowiedzieć. Dla detalistów i właścicieli marek to wyzwanie, a zarazem szansa zwiększenia sprzedaży - mówi Tomasz Żebrowski, VP Corrugated Central Europe.

Raport pokazuje, że generacja milenium jest bardziej skłonna do kupowania produktów ekologicznych, niż starsze pokolenia. Aż 4 na 5 tych młodych konsumentów uznaje opakowanie za istotne podczas podejmowania decyzji zakupowych, a 85 proc. uważa materiał opakowaniowy za element wizerunku marki. Tego samego zdania jest tylko 71 proc. osób z innych pokoleń.

Nowy raport firmy Stora Enso pokazuje, że 44 proc. przedstawicieli pokolenia milenium jest gotowych zapłacić więcej za produkty w ekologicznych opakowaniach i że ich zdaniem materiały opakowaniowe oparte na włóknach odnawialnych są zdecydowanie najbardziej przyjazne dla środowiska.

Raport firmy Stora Enso pokazuje, że ekologiczne opakowania mogą otworzyć przed sprzedawcami detalicznymi i właścicielami marek nieoczekiwane możliwości zwiększenia sprzedaży i podniesienia marży, jeśli ich potencjał zostanie w pełni wykorzystany. Wzrost sprzedaży netto na poziomie 2-4 proc. i marża EBIT wyższa o 1,0-2,5 punktu procentowego w określonych obszarach powinny zachęcić przedsiębiorstwa z t

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 495) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH