Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Młodzi ludzie chcą konsumować bardziej inteligentnie. Raport rynku opakowań

  • Autor: portalspozywczy.pl / pr
  • Data: 22-01-2015, 10:49

Ponad 70 proc. młodych ludzi uważa się za osoby ekologicznie świadome i często podejmuje decyzje zakupowe kierując się zgodnością wartości marki ze swoim światopoglądem. Przy tym niekoniecznie chcą konsumować mniej - chcą konsumować bardziej inteligentnie: kosztem mniejszej ilości odpadów i przy większej skuteczności odzyskiwania surowców wtórnych. I są skłonni za to zapłacić: ponad połowa osób akceptujących wyższe ceny wyrobów produkowanych - wynika z raportu firmy Stora Enso przygotowanym wspólnie z firmą doradczą A.T. Kearney.

Nowy raport Punkt widzenia firmy Stora Enso pokazuje, że przedstawiciele pokolenia milenium (urodzeni w latach 1980-2000) tak cenią środowisko naturalne, że są skłonni więcej zapłacić za produkty sprzedawane w opakowaniach ekologicznych. Wpływ zasad ekorozwoju na handel detaliczny będzie rosnąć wraz ze wzrostem znaczenia generacji milenium wśród konsumentów.

Już 59 proc. przedstawicieli pokolenia milenium uważa ekologiczne pakowanie za istotne w całym łańcuchu wartości. Firma Stora Enso, światowy lider w branży opakowań, publikowała raport Punkt widzenia "Przyszłość opakowań - pokolenie milenium", który przedstawia sposób kształtowania się oczekiwań konsumentów wobec opakowań i związane z tym możliwości zwiększenia rentowności przez sprzedawców detalicznych i właścicieli marek.

- Pokolenie milenium jest wrażliwe na ekologię i oczekuje proekologicznych działań i produktów w całym łańcuchu artości. Dla nas, producentów opakowań odnawialnych, to jasny i zdecydowany sygnał, na który chcemy dpowiedzieć. Dla detalistów i właścicieli marek to wyzwanie, a zarazem szansa zwiększenia sprzedaży - mówi Tomasz Żebrowski, VP Corrugated Central Europe.

Raport pokazuje, że generacja milenium jest bardziej skłonna do kupowania produktów ekologicznych, niż starsze pokolenia. Aż 4 na 5 tych młodych konsumentów uznaje opakowanie za istotne podczas podejmowania decyzji zakupowych, a 85 proc. uważa materiał opakowaniowy za element wizerunku marki. Tego samego zdania jest tylko 71 proc. osób z innych pokoleń.

Nowy raport firmy Stora Enso pokazuje, że 44 proc. przedstawicieli pokolenia milenium jest gotowych zapłacić więcej za produkty w ekologicznych opakowaniach i że ich zdaniem materiały opakowaniowe oparte na włóknach odnawialnych są zdecydowanie najbardziej przyjazne dla środowiska.

Raport firmy Stora Enso pokazuje, że ekologiczne opakowania mogą otworzyć przed sprzedawcami detalicznymi i właścicielami marek nieoczekiwane możliwości zwiększenia sprzedaży i podniesienia marży, jeśli ich potencjał zostanie w pełni wykorzystany. Wzrost sprzedaży netto na poziomie 2-4 proc. i marża EBIT wyższa o 1,0-2,5 punktu procentowego w określonych obszarach powinny zachęcić przedsiębiorstwa z t

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 087) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH